۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82700426
T T
۰ نفر

بازداشت صياد متخلف در جوين

۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82700426
بازداشت صياد متخلف در جوين

سبزوار- ايرنا- رئيس حفاظت محيط زيست سبزوار گفت: فردي كه براي زنده گيري پرندگان شكاري از استانهاي جنوبي به اين شهرستان آمده بود توسط ماموران يگان حفاظت محيط زيست دستگير شد.

محمدحسين شم آبادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين فرد متخلف يك بهله دليجه و 2قطعه قمري به همراه 2 رشته تور مخصوص صيد پرندگان شكاري كشف و ضبط و وي تحويل مرجع قضايي شد. وي ادامه داد: ميزان خسارت وارده به حيات وحش از اين طريق 200ميليون و 200 هزار ريال است كه بايد توسط خاطي به حساب خزانه واريز شود.
رئيس حفاظت محيط زيست بالابان و خانواده شاهين را مهمترين گونه پرندگان شكاري مورد هدف سودجويان ذكر و بيان كرد: منطقه شكار ممنوع شهرستان جوين معروف به جوين شمالي با مساحت حدود 13 هزار هكتار بخشي از منطقه حفاظت شده ريوند است كه از نظر برخورداري از سيماي طبيعي كوهستان، دشت و تپه ماهور از زيستگاه هاي ارزشمند در استان خراسان رضوي به شمار مي‌ روند.
در منطقه 75 هزار و 180 هكتاري ريوند حدود 235 گونه مختلف گياهي، 30 گونه پرنده و 10گونه پستاندار وحشي شناسايي شده است. اين منطقه گونه‌ هاي جانوري و گياهي ارزشمند همچون آهو، كل و بز، قوچ و ميش، پلنگ، گرگ و كفتار، كبك، تيهو، هوبره، بالابان و درختان و انواع پرندگان شكاري همچون شاهين، عقاب طلايي و سارگپه را در خود جاي داده است.
نقاب مركز شهرستان جوين در فاصله 320 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حميد دلاوري هروي **انتشار: حسين كريم زاده
8145/1858