۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۰۱
کد خبر: 82706129
T T
۰ نفر
سه سال حبس جریمه ورود غیرقانونی به عراق

آبادان - ایرنا - فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی جریمه ورود غیرقانونی به عراق را سه سال حبس اعلام كرد و گفت: نیروهای انتظامی از تردد زائران بدون گذرنامه و روادید معتبر در مرزهای چهارگانه اربعین جلوگیری می كنند.

به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی دوشنبه در نشست مشترك با رییس پلیس استان بصره و فرمانده مرزبانی منطقه 4 عراق در شلمچه افزود: پیش بینی های نظامی برای امنیت زائران در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی اتخاذ شده است و مشكلی در تامین امنیت زائران وجود ندارد.
وی از زائران اربعین حسینی خواست تا با مدارك مورد نیاز از جمله روادید معتبر و گذرنامه به مرزهای چهارگانه مراجعه كنند.
سردار رضایی ماموران مرزبانی و انتظامی در مرزها را خادمان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توصیف كرد و بیان داشت: زائران اربعین حسینی به لحاظ مشكلات امنیتی در عراق فقط در مسیر مدیریت شده راهپیمایی اربعین حسینی حركت كنند.
در ادامه این نشست رییس پلیس استان بصره عراق به اتخاذ تدابیر نظامی و امنیتی در استان بصره برای ورود زائران اربعین حسینی در شلمچه ایران و صفوان عراق برای ورود زائران كشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره و بیان كرد: نیروهای نظامی عراق اشراف كامل امنیتی بر مرز عربستان سعودی تا مرز شلمچه در ایام اربعین داشته و با هر گونه ناامنی برخورد می كنند.
عبدالكریم مصطفی اظهار داشت:امنیت پیاده و خودرویی زائران اربعین حسینی در مسیر بصره به نجف و كربلا و مسیر راه آهن بصره به كربلا توسط نیروهای نظامی و امنیتی عراق ارتقاء یافته است.
وی افزود: در سه روز گذشته هشت هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی از مرز شلمچه به كربلای معلی مشرف شدند.
بنا به این گزارش فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران كه برای بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه و بررسی و نظارت بر آمادگی واحدهای مرزبانی و انتظامی مستقر در این 2 مرز وارد خوزستان شده از زیرساخت های امنیتی مرز چذابه بازدید و بر تامین كامل امنیت زائران اربعین حسینی تاكید كرد.
سردار رضایی در سفر 2 روزه به استان خوزستان در نشستی با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ، آخرین وضعیت امنیتی و زیرساخت های مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه شلمچه را مورد بررسی قرار داد و بر تعامل و هماهنگی بیشتر دستگاههای خدمات رسان به منظور سهولت در تردد زائران اربعین حسینی تاكید كردند.
بنا به این گزارش با وجود اینكه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حركت كاروان های اربعین حسینی به سمت 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از 10 تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان از سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.
پایانه مرزی چذابه در 110كیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16كیلومتری غرب خرمشهر 2 كانون از چهار كانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین حسینی سال گذشته حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20تا 30 درصد افزایش داشته باشد.
طبق برنامه همایش مردمی كاروان پیاده اربعین حسینی از اهواز تا چذابه از دوم آبان به مدت چهار برگزار می شود.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:محسن بهاروند
۰ نفر