۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82709778
T T
۰ نفر

استان كرمانشاه با كمبود 100تخت icu مواجه است

۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82709778
استان كرمانشاه با كمبود 100تخت icu مواجه است

كرمانشاه- ايرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، از كمبود 100 تخت آي سي يو (icu) در استان خبر داد و گفت: در استان كرمانشاه هم اكنون تعداد 164 تخت icu شامل 133 تخت در بخش دانشگاهي و 31 تخت در بخش غير دانشگاهي فعال است.

به گزارش ايرنا، دكتر بهمن روشني روز جمعه اعلام كرد: درصد اشغال اين تخت هاي ويژه در بخش دانشگاهي بيش از 95 درصد است و اين يعني اينكه اكثر اوقات تخت خالي icu براي خدمت به بيماراني كه به مراقبت هاي ويژه نياز دارند، وجود ندارد.
او اظهار كرد: با احتساب تخت هاي فعال استان و اينكه 10 درصد تخت هاي استان بايد تخت ويژه باشد، اكنون 100 تخت icu كمبود داريم.
وي با اشاره به اينكه تعداد 28 تخت icu در سه قسمت در بيمارستان آيت اله طالقاني كرمانشاه به عنوان مركز تروماي غرب كشور وجود دارد كه درصد اشغال آنها بيش 98 درصد مي باشد، افزود: اين نشانگر آن است كه معمولا هيچ گاه تخت icu خالي موجود نبوده و بيماران بلافاصله جايگزين مي شوند.
دكتر روشني گفت: در بخش جراحي مغز و اعصاب اين بيمارستان نيز معمولا به ناچار براي ارائه خدمت به بيماران 10 تا 12 تخت اضافه يا فوق العاده در قسمت هايي از بخش از جمله در راهرو فعال مي شود.
وي با اشاره به عكسي منتشر شده در فضاي مجازي در مورد بيماري كه بر روي تختي در راهرو بيمارستان قرار گرفته است، گفت: اين بيمار كه از ساعت پنج صبح براي عمل جراحي به اتاق عمل بيمارستان منتقل شده پس از انجام موفقيت آميز عمل جراحي به دليل نبود تخت icu خالي تا ساعت 14:30 روز پنجشنبه در ريكاوري اتاق عمل تحت نظارت بوده و از آن زمان به دليل فرارسيدن زمان شستشوي اتاق عمل كه جزو ضروريات مي باشد، بيمار به بخش منتقل شده، تا تخليه و آماده سازي تخت ويژه در كنار ايستگاه پرستاري و تحت نظر پرستاران قرار گرفته و كمتر از سه ساعت بعد به بخش icu منتقل گرديده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه اظهار كرد: هرچند اين مورد به دليل نبود تخت icu انجام گرفته اما روند مورد تاييد ما نيست و با پوزش از مردم فهيم و صبور استان در تلاش هستيم تا در آينده نزديك 28 تخت icu ديگر را نيز در اين بيمارستان فعال كنيم و برنامه ريزي مي كنيم تا در ماه هاي آينده اين تخت ها به بهره برداري برسند.
وي افزود: دانشگاه به دنبال انتقال يكي از بخش هاي بيمارستان ايت الله طالقاني به مركز ديگري نيز هست تا با فراهم كردن امكانات بيشتر، بتوانيم خدمت شايسته و درخور مردم را در اين بيمارستان ارائه نماييم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي **انتشار دهنده:علي مولوي