۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82709795
T T
۰ نفر

روسیه به توییتر هشدار داد

۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82709795
روسیه به توییتر هشدار داد

مسكو - ایرنا- در پی ممنوعیت تبلیغات شبكه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیك روسیه در صفحات توییتری خود، روسیه به این شبكه اجتماعی هشدار داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد: لغو تبلیغات در صفحات توییتری كانال راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیك را اقدامی می داند كه تحت فشار سازمان های اطلاعاتی آمریكا انجام گرفته است.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان ماریا زاخارووا در جمع خبرنگاران نوشت: روسیه به محدودیت هایی كه از طرف آمریكایی در مورد رسانه های روسی اعمال می شود، حتما پاسخ خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ایجاد محدودیت برای رسانه های روسی از جمله با كمك امكانات سازمان های اطلاعاتی این كشور، حاكی از نقض تعهدات بین المللی و قوانین داخلی آمریكا است كه آزادی بیان را تضمین كرده است.
وی افزود: اقدامات علیه رسانه های روسی ازطرف آمریكا بدون پاسخ نخواهد ماند.
خانم مارگاریتا سیمونیان سردبیر كانال راشا تودی نیز امروز به ایتارتاس گفت: ممنوعیت تبلیغات راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیك در توییتر نشان می دهد كه این شبكه اجتماعی تحت مدیریت سازمان های اطلاعاتی آمریكا قرار دارد.
وی ادامه داد: قبلا فكر نمی كردم كه توییتر از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریكا مدیریت می شود و چنین فرضیه ای را موهوم و بر اساس تئوری توطئه واهی قلمداد می كردم. اما الان اطمینان یافتم.
سیمونیان گفت: بسیار متاسفم به ویژه اینكه رسانه های آمریكایی به احتمال زیاد در روسیه تاثیر پاسخ احتمالی مسكو را احساس خواهند كرد.
كنستانتین كاساچیف رئیس كمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون نیز به نشانه اعتراض به ممنوعیت تبلیغات كانال راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیك در صفحات توییتری خود، وبلاگ خود در این شبكه اجتماعی را حذف كرد.
كاساچیف در گفت و گو با راشاتودی در توضیح علت این اقدام خود گفت: من كاربر شبكه توییتر بودم و تاكنون فكر می كردم این شبكه اجتماعی مستقل است اما با این اقدام علیه رسانه های روسی به این نتیجه رسیدم كه توییتر وابسته و شبكه ای است كه با ملاحظات سیاسی فعالیت می كند.
اروپام*391
ناشر: فریبا مدنی