۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82709816
T T
۰ نفر
آيين توديع و معارفه شهردار جهرم/ تاكيد بر تغيير در كالبد شهري

شيراز- ايرنا- ماحصل آيين توديع و معارفه شهردار جهرم كه در قالب شوراي اداري برگزار شد تاكيد مسئولان بر لزوم تغيير كالبد شهري جهرم بود كه حتي در موردي گفته شد شهر جهرم در سال‌هاي متمادي از لحاظ فيزيكي تغيير نكرده است و نياز به تغييرات اساسي دارد.

به گزارش ايرنا اين بخشي از گفته هاي عليرضا بيات پور مديركل دفتر شهري و امورشوراهاي استانداري فارس در اين جلسه پنجشنبه بود كه همچنين نياز به تغييرات اساسي در شهر جهرم را يادآور شد.
او گفت كه بايد زيباسازي شهري دراولويت قرار گيرد تا شهروند رغبت شهرگردي داشته باشد و شهردار جديد جهرم اين موضوع را در اولويت قرار دهد.
از ديدگاه اين مقام مسئول امروز اتمام يك خدمتگزاري و شروع يك خدمتگزاري جديد است بايد به‌ گونه‌اي مسئوليت را انجام دهيم كه داراي حالت حسرت و ندامت نباشيم‌.
بيات پور همچنين بيان كرد كه شهر جهرم بعد از شيراز، مهمترين شهر استان فارس است. توقع مي‌رود زيباسازي شهر جهرم در سطح شأن مردم بزرگوار و تيزهوش آن باشد.
بحث آموزش شهروندي به گفته اين مقام مسئول نبايد كمتر از احداث يك بلوار يا پارك براي شورا و شهرداري باشد و بايد به آن توجه ويژه شود.

** مردم خواستار تغيير هستند
عليرضا صحراييان معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه جهرم در اين نشست اشهارداشت :مردم خواستار تغيير هستند و اميدوارم شوراي پنجم و شهردار جديد در جهت پيشرفت شهر جهرم گام بردارند.توقع هست كه شورا و مجموعه شهرداري براساس نيازها و توقعات مردم، اولويت‌ها و پروژه‌ها را نيازسنجي و اولويت‌بندي كنند.
او ادامه داد: بايد با حضور آقاي منزه به‌ عنوان شهردار جديد جهرم، فضايي در مجموعه شهرداري تعريف شود كه افراد فرصت‌ طلب نتوانند منافع شخصي را بر منافع شهر و مردم ارجح قرار دهند. با خاطيان قاطعانه برخورد شود.
اين مقام مسئول بيان كرد: شوراي شهر بر سوگند خود در روز تحليف پايبند بوده و در همان مسير حركت كنند. هرچند برخي وعده‌هاي شوراي قبلي محقق نشد و راي ‌‌آوردن فقط دو نفر از مجموعه قبلي نشانه‌‌ي اين است كه مردم خواستار تغييرند.
در اتاق هيچ مديري نبايد به روي مردم بسته باشد.

** درآمد پايدار براي شهرداري
محمد رضايي كوچي نماينده مردم جهرم در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: كساني كه مي‌خواهند در مسئوليت مديريت شهري قرار مي‌گيرند، بايد خود را با وضعيت نوين و فعلي جامعه وفق دهند. درآمد شهرداري از عوارض مردم است و بايد پاسخگوي مردم باشيم.
او بيان كرد: شهر محل زندگي است و شهروند بايد به‌خاطر زندگي در شهر احساس خوبي داشته باشد تا شهروندي بانشاط باشد و بتواند وظايف اجتماعي خود را به بهترين نحو انجام دهد‌.شهردار بايد بتواند با كمك شوراي شهر از تراكم فروشي و فروش اموال به درآمد پايدار برسد. شورا نقش مهمي دارد و بايد در راستاي ايجاد درآمد پايدار قوانين را تصويب كنند.
اين نماينده مجلس گفت: همه مسئولان بايد كمك كنند تا بتوانيم شاهد رشد شهر باشيم. ما در مجلس قانون ماليات بر ارزش افزوده را تصويب كرديم. از اين قانون ماهيانه يك ميليارد و صدميليون تومان به شهرداري جهرم كمك شده است. پي‌گيري مي كنيم كه سهم شهرداري را افزايش دهيم. مجلس در حال ايجاد لايحه درآمد پايدار شهرداري‌هاست.
رضايي كوچي افزود: شهري 150 هزار نفري با درآمد محدود تحويل شهردار جديد مي شود. بايد با روحيه‌ تواضع و پاكدستي با استفاده از ظرفيت‌هاي مسئولان، اعضاي شورا، نخبگان و شهروندان بتوانند ضمن ايجاد درآمدها، در مسير پيشرفت شهر جهرم گام بردارند.
در اين آيين عباس منزه به جاي سياوش قزلي به عنوان شهردار جهرم معرفي شد.
شهرستان جهرم در فاصله 186 كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد.
خبرنگار:بهرام بشيري زاده جهرمي ** انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
7369 /1876