۶ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82710458
T T
۰ نفر

استخر شنای اسدآباد همدان غرق خواب

۶ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82710458
استخر شنای اسدآباد همدان غرق خواب

همدان- ایرنا - استخر شنای اسدآباد سالهاست به جای غوطه ور شدن در آب، به خوابی عمیق فرو رفته و هر از گاهی تكان هایی به او می دهند بلكه از این خواب سنگین بیدار شود؛ گویی خواب زمستانی فقط مخصوص حیوانات و درختان نیست و پیكر این بنا نیز غرق خواب است.

لذت شیرجه زدن شناگران و آبتنی دوستان در گرمای تب دار تابستان و خنكای زمستان حسرتی است كه سالها به دلش مانده، استخر شنای اسدآباد.
یادش بخیر، در زمان خودش طرح بزرگی بود، 24 سال گذشت. آن وقتها هر كلنگی كه به زمین زده می شد غم ویرانی و محرومیت را از چهره مردم می شست و عطر خوش سازندگی و زندگی امید به دل مردم می نشاند.
حال از آن روزگار نزدیك به ربع قرن می گذرد و این استخر به جای غوطه ور شدن در آب، به خوابی عمیق رفته و هر از گاهی تكان هایی به او می دهند بلكه از این خواب سنگین بیدار شود.
انگار خواب زمستانی فقط مخصوص حیوانات و درختان نیست؛ استخرهای سنگی و بی جان هم به خواب می روند، آنهم نه فقط زمستان كه در تمام فصلها!
در این سالها خیلی‎ها آمدند و وعده ساخت و سازش را دادند اما بی‎صدا رفتند و به قول معروف پشت سرشان را هم نگاه نكردند! و باز بهاری برای خواب زمستانی این استخر نیامد. فقط كافیست استخر اسدآباد را در اینترنت جستجو كنید تا وعده‎های سرخرمن، سلسله‎وار جلوی چشمانتان ریسه بروند.
حال باز حرفهایی از ادامه ساختش شنیده می‎شود؛ هفته گذشته با سفر وزیر ورزش و جوانان به همدان، هیاتی از این وزارتخانه به دیدن این پیر خسته آمدند و آنها هم از دیدن حال و روز استخر گره در پیشانی انداختند.
قدری دنبال مقصر كنكاش كردند، عده ای تقصیر را به گردن دولت انداختند، برخی هم بی پولی، تحریم و تورم را مسبب اصلی معرفی كردند و در نهایت به این اجماع رسیدند كه قصور از ناحیه پیمانكار است.
به هرحال این دیدار هم پس از رد و بدل شدن وعده 22 میلیارد ریالی برای باز شدن پلكهای استخر به پایان رسید.
اهمیت این استخر برای شهرستان 100 هزار نفری اسدآباد را رئیس اداره ورزش و جوانان بسیار برجسته می داند؛ آنقدر كه این مجموعه سهم قابل توجهی در پر كردن خلاء بزرگی به نام نشاط و تفریح خرد و كلان این شهر دارد، زیرا شنا سن خاصی ندارد، همه گروه های سنی مشتاق این ورزش هستند بویژه در فصل گرما عطش علاقه مندان به شنا و محیط های آبی بیشتر می شود و ما با شرمساری بدرقه شان می كنیم.
مهدی صمد پناهی حتی نام هیات شنا را در لیست هیات های ورزشی روی میزش نشانم می دهد كه سالهاست روی كاغذ مانده؛ اما امیدوار است تا پاییز سال آینده مسئولان تراز بالای كشور به وعده خود عمل كرده و استخر اسدآباد از آب و گل دربیاید و آرزوی قدیمی مردم برآورده شود و چه بسا از میان شیرجه زدن ها و آبتنی های ناشیانه، استعدادهای بی نظیری هم شناسایی شده و در كنار دیگر نام آوران رشته بسكتبال، كشتی و تكواندو صاحب نام و نشان برای اسدآباد شوند.
شاید اغراق نباشد اگر عبوس و افسرده بودن نوجوانان و جوانان اسدآبادی را به نبود چنین مكان های تفریحی و مهیج ربط بدهیم كه با فراهم آوردن زیرساخت های ورزشی به شادمانی و پویایی بدل شود.
باید ماند و دید كه چه می‎شود! آیا این بار هم آخر شاهنامه خوش می شود و استخر شنای اسدآباد از خواب برمی خیزد یا نه؟
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار دهنده: سعید زارع كندجانی
۰ نفر