۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82711847
T T
۰ نفر
رفع تصرف اراضي ملي در خراسان شمالي 461 درصد افزايش داشت

بجنورد- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت منايع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: خلع يد و رفع تصرف در اراضي ملي استان در 6 ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 461 درصد افزايش دارد.

سرهنگ موسي الرضا حياتي يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: پارسال در نيمه نخست 33 هكتار از اراضي ملي در خراسان شمالي رفع تصرف داشتيم كه امسال اين ميزان به 185 هكتار افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه هر ساله شاهد افزايش تخريب ها و رفع تصرف در اين استان هستيم گفت: همكاران يگان حفاظت اين اداره كل در سال جاري توانستند زمين هاي تخريب و تصرف را شناسايي و تشكيل پرونده دهند.
حياتي ضمن قدرداني از همكاري قاطع دستگاه قضايي و يگان حفاظت با قاطعيت برخورد در اين خصوص افزود: با توجه به زحمات دستگاه قضايي و نيروهاي يگان اين اداره كل، امسال با قاطعيت و جديت با اين موضوع برخورد كردند.
فرمانده يگان حفاظت منايع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: شماره تلفن شبانه ‌روزي 1504 به‌ عنوان خط ارتباطي يگان حفاظت منابع طبيعي استان با مردم به‌ صورت شبانه‌ روزي آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي در ارتباط با تخريب و تصرف عرصه‌هاي منابع طبيعي و برخورد با متخلفان است.
گستره حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي دو ميليون و 33 هزار و 36 هكتار است كه از اين وسعت يك‌ميليون و 400 هزار هكتار مرتع، بيش از 183 هزار هكتار بيابان و 434 هزار و 550 هكتار جنگل است.
6042/7186 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي