۸ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۹
کد خبر: 82712848
T T
۰ نفر

خسروی به مرز بازگشایی رسید

۸ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۹
کد خبر: 82712848
خسروی به مرز بازگشایی رسید

كرمانشاه- ایرنا- مرز خسروی به‌ عنوان قدیمی ترین مرز رسمی با كشور عراق و یكی از مهم‌ ترین مرزهای زمینی كشور است كه این روزها حال و هوای حسینی دارد و برای اربعین آماده می شود.

مرز بین المللی خسروی از سال 92 به علت برخی ناامنی های آن ‌سوی مرز مسدود شد و بعد از پیگیری های مجدانه وزارت كشور و مسئولان استان كرمانشاه با مسئولان استان دیالی عراق سرانجام خسروی به مرز بازگشایی رسید.
براساس مصوبه ستاد اربعین، خروج زائران اربعین حسینی 6 استان كشورمان و همچنین زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی به كربلای معلی صورت می گیرد.
پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 2 میلیون زائر اربعین حسینی از سراسر كشور عازم عتبات عالیات شوند.
مرز خسروی كه تا چند سال پیش دروازه اصلی عتبات عالیات در كشور بود، باعث شد نگاه دولت های مختلف به بیكارترین استان كشور برای توسعه همه‌ جانبه بیشتر شود به‌ طوری‌ كه امروز در استان كرمانشاه در همه حوزه ها بخصوص راه‌های اصلی این استان اقدام های بسیار مفیدی در حال انجام است.
استان كرمانشاه اكنون پروژه های مهم و بزرگی را در حال انجام دارد كه یكی از این طرح ها احداث بزرگراه كربلا از كرمانشاه تا خسروی است كه حجم عظیمی از آن ایجاد شده است.
از آنجایی كه مرز رسمی خسروی پذیرای میلیون ها زائر عتبات و عالیات در طول سالیان متمادی بوده، سرمایه‌ گذاری‌هایی خوبی در رابطه با ایجاد امكانات اقامتی و ساخت هتل‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران در شهرستان مرزی قصرشیرین و از جمله خسروی صورت گرفته كه مرز خسروی را با مرزهای مهران، شلمچه و جزابه متمایز كرده است.
در این روزهای باقی مانده بسیاری از عاشقان و دلدادگان حسینی به عنوان نماینده از سوی گروه ها و هیاتهای مذهبی روانه مرز خسروی شده اند تا با راه اندازی ایستگاه های صلواتی (موكب ها) غبار و خستگی از جان و تن زائران حسینی بزدایند و میزبان زائران عشق باشند.
همه می خواهند خود را در اربعین به خورشید كربلا برسانند و با عزاداری و سوگواری بار دیگر حماسه ای زیبا از اوج دلدادگی به سرور شان حسین (ع) را به نمایش بگذارند.
مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز این روزها حال و هوای دیگری دارند، بسیاری از منازل به اقامتگاه و استراحتگاه زائران سید الشهدا تبدیل شده و برخی نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی قرار است از زائران اباعبدالله (ع) پذیرایی در خور و شان آنها داشته باشند.
مردم این منطقه كه رفتن به كربلا برای آنها كه در نزدیكترین نقطه به آن هستند براحتی امكان پذیر است اما میزبانی از زائران خورشید كربلا را به زیارت اباعبدالله (ع) ترجیح داده اند.
ستاد اربعین كرمانشاه نیز اعلام كرده تمام امكانات زیرساختی و خدماتی برای اسكان و تغذیه زائران حسینی در مرز خسروی فراهم شده است.
اتحادیه هتل داران استان كرمانشاه نیز اعلام كرده است 28 مركز اقامتی شامل 12 هتل، 16 مهمان‌پذیر و 2 هتل آپارتمان در شهر كرمانشاه آماده پذیرایی از زائران اربعین است.
خبر بازگشایی مرز رسمی خسروی همه مسئولان و مردم را در یك هدف متمركز كرده و همه آماده‌اند كه كنگره بزرگ اربعین امسال را پرشورتر از چند سال پیش به انجام برسانند. یك مانور از اتحاد و همدلی برای میزبانی از زائران حضرت عشق.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی