۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷
کد خبر: 82713496
T T
۰ نفر
دولت عراق: اوضاع ناآرام شمال عراق را زیرنظر داریم

بغداد-ایرنا- دولت مركزی عراق در بیانیه ای امروز (دوشنبه) اعلام كرد كه اوضاع در شمال عراق در استان های اربیل و دهوك – مناطق تحت نفوذ حزب دمكرات كردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی– را زیر نظر دارد.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای تاكید كرد كه دولت عراق از نزدیك تحولات منطقه كردستان عراق و تعرض هایی كه به مقرهای احزاب و خبرنگاران شده و تلاش هایی كه برای اغتشاش و ناآرامی در اربیل و دهوك صورت می گیرد را زیر نظر دارد.
دفتر نخست وزیری عراق افزوده است كه این اقدامات به شهروندان در منطقه كردستان عراق و اوضاع عمومی كشور عراق آسیب می رساند.
دولت مركزی عراق خواستار پایبندی به قانون و نظم عمومی و آرامش شده و افزوده است كه نباید اختلاف های سیاسی بر روی شهروندان منعكس شود كه همواره بیشترین آسیب را از این اختلافات سیاسی متحمل شده اند.
در این بیانیه تاكید شده كه دولت مركزی عراق همواره به خاطر شهروندان و حفاظت از منافع آنها برای برقراری امنیت در تمامی استان عراق تلاش كرده است.
اربیل و دهوك دیروز و دیشب (یكشنبه) در پی بررسی انتقال صلاحیت های رییس منطقه كردستان عراق و كناره گیری مسعود بارزانی از قدرت در پارلمان منطقه كردستان عراق، شاهد اوضاع متشنجی بود و گزارش رسانه های كرد حاكی است كه تعدادی از طرفداران بارزانی به پارلمان كردستان عراق حمله كرده و تعدادی از نمایندگان این پارلمان و خبرنگاران را به شدت كتك كاری كردند.
همین گزارش ها می گوید كه طرفداران بارزانی همچنین امروز (دوشنبه) در دهوك دفتر حزب اتحادیه میهنی كردستان عراق را به آتش كشیدند.
خاورم *353*380*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری