۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۵۳
کد خبر: 82713932
T T
۰ نفر
رئيس شوراي شهر رشت: وضعيت عمومي دفن زباله در سراوان مناسب است

رشت - ايرنا - رئيس شوراي اسلامي كلانشهر رشت گفت: در بازديدهاي انجام شده، وضعيت عمومي دفن زباله در سراوان رشت بجز بخش رانش شده طي بارندگي هاي شديد ماه گذشته، مناسب است اما در عين حال ، مردم در مضيقه هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد اميرحسين علوي شامگاه دوشنبه در سيزدهمين جلسه شوراي اسلامي كلانشهر رشت افزود: موضوع مربوط به دفن زباله در سراوان رشت ، اتفاق بزرگي است كه نبايد از آن بگذريم.
وي اظهار داشت: از فرماندار شهرستان رشت به دليل حضور در سراوان و بيان مطالبي در جمع اهالي براي رفع مشكلات و نگراني هاي آنان، قدرداني مي كنم.
رئيس كميسيون بهداشت و محيط ريست شوراي اسلامي كلانشهر رشت نيز در اين جلسه ضمن قدرداني از مردم منطقه سراوان به دليل عادي شدن وضعيت و عبور ماشين هاي حمل زباله در اين منطقه گفت: همكاري مردم و اجازه آنان براي تخليه زباله در لندوفيل سراوان جاي قدرداني دارد.
فاطمه شيرزاد با بيان اين كه مسايل زيست محيطي و موضوع آسفالت حرف اول در مجموعه شهرداري و شوراست، اظهار كرد: اين موضوعات و مشكلات مربوط به اين بخش ها بايستي با جديت پيگيري شود و اميدواريم تا قول هاي داده شده به مردم منطقه سراوان رشت براي رفع مشكلات آنان عملي شود.

** وضعيت منطقه سراوان رشت، نگران كننده است
رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي كلانشهر رشت نيز در ادامه جلسه بيان داشت: لندفيل سراوان رشت نگران كننده است و بايستي خيلي جدي تر و سريع تر به اين موضوع رسيدگي شود.
رضا رسولي با تاكيد بر ضرورت بهسازي وضعيت خاطر نشان كرد: زمان و شمارش معكوس آغاز شده، بايستي هر چه سريع تر پاسخگوي مشكلات در منطقه سراوان باشيم.
وي بيان داشت: رانش جديد در محل دفن زباله در سراوان رشت موجب تصاعد گاز متان شده كه اين مسئله، فضاي جديد را به لحاظ وجود حشرات و بوي بد ايجاد كرده است.
وي در ادامه سخنانش بر ضرورت شفاف سازي حساب هاي مالي شهرداري كلانشهر رشت و اولويت بندي پروژه ها تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا، جنگل هاي سراوان رشت با زيبايي هاي شگفت انگيزش، افزون بر سه دهه است كه محلي براي تخليه زباله هاي اين كلانشهر و برخي از شهرهاي اطراف شده، به طوري كه شيرابه هاي ناشي از زباله ها و بوي تعفن آن، موجب رنجش اهالي اين منطقه شده است.
دفع زباله در سراوان رشت، هر چند وقت، موجب اعتراضات مردم منطقه مي شود به طوري كه طي چند روز گذشته تعدادي از اهالي در اعتراض به وضعيت نابسامان دفن زباله، مقابل درب ورودي محل انباشت ايستاده و راه عبور ماشين هاي حمل زباله را بستند اما با حضور مسئولان و بيان قول هايي، بار ديگر عقب نشستند.
پيش از اين نيز سال گذشته مردم در اعتراض به تخليه و دفن غيربهداشتي زباله در سراوان رشت، راه را براي عبور كاميون هاي حمل زباله بسته بودند كه با انجام برخي اقدامات، دست از اعتراض شستند.
در زمان حاضر، حجم زيادي از زباله در منطقه سراوان در 17 كيلومتري رشت مدفون شده؛ روزانه نيز 650 تا 750 تن زباله از كلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخي شهرهاي اطراف گيلان براي دفن به اين محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده مي شود.

**بي توجهي مسئولان حال و هواي رشت را بد كرده است
احمد رمضانپور نرگسي يكي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي كلانشهر رشت در اين جلسه با بيان اين كه حال و هواي رشت خوب نيست، بيان داشت: رشت به دليل بي توجهي مسئولان مربوطه به سرطان خوش خيم دچار شده است.
وي خاطر نشان كرد: داروي اين بيماري، همدلي و هسمويي شهردار و اعضاي شوراي اسلامي كلانشهر رشت است.
وي بدهي هاي كلان شهرداري، حقوق معوقه كاركنان و مسائل منطقه سراوان رشت را از مشكلات موجود نام برد.
اسماعيل حاجي پور از ديگر اعضاي شوراي اسلامي رشت نيز بيان داشت: شوراي پنجم بايستي ايرادهاي شوراي چهارم را رفع كند و انتظار مردم نيز از اعضاي شوراي پنجم به مراتب بيشتر از شوراي گذشته است.
وي موضوع ترافيك را از معضلات كلانشهر رشت عنوان كرد و با بيان اين كه رفع اين مشكل نيازمند فرهنگ سازي است، اظهار داشت: 35 ميليون تومان اعتبار براي مركز كنترل ترافيك در شوراي برنامه ريزي شهرستان رشت تصويب شده است.
وي بر ضرورت راه اندازي مركز كنترل ترافيك در كلانشهر رشت تاكيد كرد.

**شعار ندهيم ، عمل كنيم
محمدحسن عليپور يكي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي نيز در ادامه اين جلسه بيان كرد: صحبت ها شيرين است و عمل ها ضعيف؛ خوب است شعار ندهيم بلكه عمل كنيم.
وي با اشاره به مشكلات مردم در بخش هاي مختلف اظهار كرد: در مسكن مهر براي تردد مردم كمبود اتوبوس وجود دارد كه بايستي براي رفع اين مشكل اقدام شود.
وي با اشاره به معوقه حقوق كاركنان شهرداري رشت خاطرنشان كرد: كمك هاي مردمي را كنار بگذاريد ، حقوق كاركنان را بدهيد.
شوراي اسلامي كلانشهر رشت 11 عضو دارد.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:كبيري
7286/2007