۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82714464
T T
۰ نفر

خراسان شمالي رتبه نهم باسوادي در كشور را دارد

۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82714464
خراسان شمالي رتبه نهم باسوادي در كشور را دارد

بجنورد- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: در امر سوادآموزي تلاش هاي خوبي در اين استان صورت گرفته ولي نياز به تلاش بيشتر است.

براتعلي حاتمي سه شنبه در همايش مشترك تجليل از دستگاه هاي برتر در امر سوادآموزي و شوراي پشتيباني سوادآموزي استان و شهرستان ها اظهار كرد: رتبه استان خراسان شمالي در گروه سني 6 سال به بالا در سال 90 از 80.26 به 83.3 در سال 95 رسيده است كه 3.4 درصد رشد داشته ايم.
وي با بيان اينكه خراسان شمالي در امر باسوادي رتبه نهم را در كشور كسب كرده است گفت: در گروه سني 10-49 سال از 89.89 به 92.85 درصد رسيده ايم كه 2.96 درصد رشد داشته ايم.
حاتمي با بيان اينكه اين استان در افزايش باسوادي رتبه 8 را داشته است افزود: استان خراسان شمالي در 31 شاخص در ارزيابي نهضت سوادآموزي رتبه خوبي را كسب كرده است.
مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: امسال جذب 8 هزار و 400 سوادآموز در برنامه است كه تاكنون 4 هزار و 593 نفر جذب سوادآموزي اين استان شده اند.
حاتمي افزود: براي ارتقاي مهارت برنامه ها 7 هزار و 380 نفر سوادآموز سهميه استان است كه 60 درصد آنان جذب شده اند كه امسال مجوز 4 مركز سوادآموزي در خراسان شمالي صادر شده است.
مديركل امور اجتماعي استانداري خراسان شمالي گفت: 34 دستگاه در حوزه دستگاه هاي برتر سوادآموزي قرار گرفته اند كه زندان، صدا و سيما و دفتر امور روستايي به ترتيب اول تا سوم هستند.
فريبا باقري اظهار كرد: برترين شاخص ها در امر سوادآموزي دانشگاه علوم پزشكي، ثبت احوال و دفتر امور اجتماعي و خبرگزاري هاي برتر خراسان شمالي، ايرنا و نسيم امروز به ترتيب اول تا سوم شدند.
وي گفت: همچنين در امر فعاليت سوادآموزي شهرستان ها فاروج، اسفراين، شيروان و رازو جرگلان مشترك بيشترين فعاليت ها را داشته اند.
معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: اين استان به لحاظ عملكردي در حوزه سوادآموزي از ميانگين كشوري عقب نيست.
مهدي مودي با بيان اينكه همه دستگاه ها در امر سوادآموزي نقش اساسي و مشاركت فعال داشتند اظهار كرد: در بين شهرستان هاي خراسان شمالي گرمه بيشترين سوادآموز اين استان و راز و جرگلان بيشترين رشد را به خود اختصاص داده است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي