۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82714659
T T
۰ نفر
زائر اربعين حسيني يك زنداني در خراسان شمالي را آزاد كرد

بجنورد- ايرنا- يك زائر اربعين حسيني در بجنورد قبل از عزيمت به كربلاي معلي با حضور در ستاد ديه استان خراسان شمالي و با كمك خود يك زنداني جرائم غير عمد را آزاد كرد.

مدير ستاد ديه و كمك به آزادي زندانيان جرائم غير عمد خراسان شمالي گفت: كمك به نيازمندان و در راه ماندگان همواره مورد تأكيد پيشوايان ديني به ويژه امامان معصوم(ع) بوده است.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان زندان ها و اقدامات تاميني خراسان شمالي رضا استاجي از خيران و نيكوكاران ضمن دعوت در راستاي كمك به آزادي زندانيان جرائم غير عمد اظهار كرد: در تلاش هستيم تا با همياري نيكوكاران تعداد زندانيان جرائم غير عمد زندان هاي استان را به حداقل ممكن برسانيم.
وي گفت: در شش ماه سال جاري با كمك نيكوكاران 125 زنداني غير عمد از سطح زندان هاي استان آزاد شدند.
وي ميزان بدهي اين تعداد زنداني را 40 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: آزادي زنداني جرايم غير عمد در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد دارد.
وي اظهار كرد: هم اكنون 74 زنداني جرائم غير عمد در زندان هاي استان حضور دارند كه اميد است با مشاركت نيكوكاران به ويژه در اين ايام موجبات آزادي آنان از زندان فراهم شود.
شماره حساب 88888 قابل واريز در كليه شعب بانك تجارت سطح كشور و همچنين شماره حساب 0105570762000 قابل واريز در كليه شعب بانك ملي و همچنين شماره كارت 5859837000426185 به نام ستاد ديه خراسان شمالي آماده دريافت كمك هاي خيرين ونيكوكاران مي باشد.
هم اكنون پنج مركز نگهداري مددجويان در اين استان وجود دارد كه از اين تعداد در هر يك از شهرستان هاي بجنورد، شيروان و يك اسفراين يك زندان وجود دارد و يك كانون اصلاح تربيت و يك بازداشتگاه نيز در بجنورد مركز استان خراسان شمالي واقع است.
به گفته مدير كل زندان ها و اقدامات تاميني خراسان شمالي هم اكنون در مراكز اين استان دو هزار و 21 مددجو وجود دارد كه از مجموع اين تعداد 930 نفر مرد و 91 نفر زن هستند.
متوسط نرخ زنداني در استان خراسان شمالي به ازاي هر 100 هزار نفر 233 مددجو است كه اين ميانگين در كشور 269 نفر است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي