۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82716534
T T
۰ نفر
15 درصد مدارس متوسطه دوم كشور مشاور دارند

قزوين- ايرنا- معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش گفت: با وجود بحران‌هاي رفتاري و بلوغ مربوط به دوران نوجواني و جواني تنها 15 درصد مدارس متوسطه دوم كشور داراي مشاور هستند.

به گزارش ايرنا، مهدي فيض شامگاه چهارشنبه در نشست معاونان و روساي مناطق 14گانه آموزش و پرورش استان قزوين افزود: هرگونه فعاليتي در مدرسه بايد رويكرد تربيتي دنبال شود به گونه اي كه حتي ساخت و ساز در اين محيط بايد با ديد تربيتي صورت بگيرد.
وي اظهار كرد: در فرآيند تربيت بيش از آن كه متون درسي تعيين كننده باشد، معلمان تعيين كننده هستند بنابراين معلمان دروس مختلف مي توانند همزمان با انتقال دانش و تخصص خود به دانش آموز با رفتار خوب، فعاليت تربيتي نيز انجام دهند.
اين مسئول، نقش معلم در فرآيند تربيتي را از كليدي ترين نقش ها در جامعه دانست و افزود: برقراري ارتباطات تعاملي معلمان با دانش آموزان، اخلاق معلمي، نقش معلم در تربيت دانش آموز و تقويت نقش مشاوره اي معلم از جمله مسايلي است كه در راستاي رويكردهاي جديد تربيتي بايد به ‌آن ها بيشتر پرداخته شود.
وي تاكيد كرد: بايد نگاه ها به امور پرورشي مدارس تغيير پيدا كند و معلم علاوه بر تدريس كه يك نقش عمومي محسوب مي شود، در رويكرد جديد بايد يك نقش فرعي هم به عنوان مشاور داشته باشد.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در راستاي سياست هاي جديد، معاونان و مربيان پرورشي فضاي تربيتي مدرسه را مديريت مي كنند و بخش عمده اي از اين فضا توسط معلمان در درون كلاس هاي درس رهبري مي شود.
فيض تاكيد كرد: اگر كسي دغدغه مدرسه را داشت بدون شك بايد دغدغه پرورشي و تربيت نسل آينده را نيز داشته باشد.
وي خاطر نشان كرد: دانش‌آموزان امروز در آينده نقش‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي و نقش‌هايي در تعاملات اخلاقي، اجتماعي با مردم يا در تعامل با محيط زيست و اقتصاد بر عهده خواهند داشت بنابراين بايد انها را براي همه نقش‌ها آماده كرد.

** تقويم فرهنگي ويژه چهار دوره آموزشي در مدارس اجرا مي شود
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از تدوين تقويم فرهنگي درچهار دوره آموزشي خبر داد و گفت: يكي از ايرادهاي ما صدور بخشنامه براي هر مناسبتي بود كه اين موضوع باعث شده بود تا انباشتي از بخشنامه به‌وجود بيايد به همين دليل تصميم گرفتيم يك راه جايگزين در اين خصوص پيدا كنيم.
فيض خاطرنشان كرد: در همين راستا تقويم فرهنگي براي مقاطع چهارگانه تدوين كرده ايم كه در آن به معاونان پرورشي مدارس پيشنهاد مي‌دهيم تا به دلخواه خود براي هر مناسبت برنامه‌اي برگزار كنند.
وي با بيان اينكه هيچ اجباري براي برگزاري برنامه‌ها وجود ندارد، ادامه داد: اين برنامه‌ها مي‌تواند متناسب با رده سني و مقطع تحصيلي اجرا شود.
7389*3013
خبرنگار : نسرين رحيمي**انتشار دهنده: عباسعلي نقي يان
۰ نفر