۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82717122
T T
۰ نفر
مجوز قلع و قمع 35 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بجنورد صادر شد

بجنورد- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بجنورد گفت: مجوز قلع و قمع 35 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی كشاورزی این شهرستان صادر شده است.

مهندس اسماعیل محمودآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در قالب گشت زنی و بازرسی از سطح اراضی كشاورزی این شهرستان در سال جاری 100 مورد تغییر كاربری شناسایی شد كه از این تعداد 70 مورد منجر به شكایت شده است.
وی گفت: از مجموع این تعداد نیز مجوز قلع و قم 35 مورد صادر شده است.
وی افزود: در این مدت یك مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی كشاورزی با حكم قاضی تخریب و برای 13 مورد نیز حكم علیه صادر شده است و همچنین 12 مورد نیز تبرئه شده اند و مابقی نیز در مرحله حال رسیدگی هستند.
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بجنورد با بیان اینكه جلوگیری از خرد شدن اراضی كشاورزی یكی از اولویت های مهم این مدیریت است گفت:
در این راستا برنامه‌هایی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی كشاورزی در این شهرستان اجرا می‌شود.
محمودآبادی گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ كاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی كشاورزی یكی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.
وی با بیان اینكه در زمینه حفظ اراضی كشاورزی در سطح شهرستان اقدامات خوبی انجام‌شده است افزود: حفاظت از اراضی یك وظیفه قانونی و ملی محسوب می شود لذا همه باید برای حفظ اراضی كشاورزی تلاش كنند و مشاركت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین دستیابی به خودكفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی كشور را در گرو حفظ و احیای زمین‌های كشاورزی دانست و گفت: سامانه 131آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تغییر كاربری اراضی كشاورزی است.
محمودآبادی با اشاره به اینكه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر كاربری غیرمجاز آنها در كل كشور راه اندازی شده است گفت: این سامانه در شهرستان بجنورد دارای گشت ها و بازرسی های مستمر و روزانه است كه توسط اداره امور اراضی این شهرستان انجام می شود.
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بجنورد افزود: ما موظف هستیم از هویت و حریم روستاها و تعرض به اراضی زراعی از سوی افراد سودجو و منفعت طلب جلوگیری كنیم
محمود آبادی با اشاره به اینكه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر كاربری غیرمجاز آنها در كل كشور راه اندازی شده است گفت: سامانه 131به عنوان پل ارتباطی مردم در ارائه گزارشات تغییر كاربری و لزوم حفظ كاربری اراضی توسط مردم بوده است از كلیه شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده تغییر كاربری اراضی در این شهرستان با این سامانه تماس بگیرند.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد بیش از 50 هزار هكتار اراضی سطح زیر كشت دارد كه 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش كشاورزی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی