۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82719395
T T
۰ نفر
استكبار به دنبال ايجاد شكاف بين مردم و حاكميت در كشورهاي منطقه است

مهاباد- ايرنا- نماينده مردم بوكان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مردم بايد هوشيار باشند و دشمنان خود را بشناسند، گفت: استكبار در كشورهاي مردمي مي خواهد بين حاكميت و مردم شكاف ايجاد كند تا به منافع و اهداف خود دست پيدا كند.

به گزارش ايرنا محمد قسيم عثماني روز شنبه در راهپيمايي 13 آبان بوكان اظهار كرد: از راهبردهاي ديگر آمريكا ايجاد استعمار نوين بدون حضور فيزيكي و ايجاد حكومت هاي دست نشانده در منطقه است و منافع خود را از آن طريق تامين مي كند.
وي با اشاره به اهميت يوم الله 13 آبان، بيان كرد: روز 13 آبان روز دشمن شناسي است و دانش آموزان و نسل هاي جديد بايد دشمنان خود را در اين روز بيشتر بشناسند تا بتوانند نقشه هاي آنان را خنثي كنند.
وي ادامه داد: دانش آموزان بايد آگاه باشند و بدانند كه دشمن شيطان صفت قابل رويت نيست چون خود را در قالب هاي مختلف و حتي دوست معرفي مي كند.
نماينده مردم بوكان در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به توطئه هاي آمريكا در منطقه اضافه كرد: آمريكا جريان هاي تروريستي كه نمونه بارز آن داعش و طالبان بوده را در منطقه ايجاد كرده است و از طريق اين جريان ها اهداف خود را دنبال مي كند.
عثماني همچنين درباره ياوه گويي هاي اخير ترامپ در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: اين ياوه گويي ترامپ موجب شد تا تمام ملت ايران و همه جريان هاي سياسي و حزبي پشت سر سپاه قرار بگيرند زيرا به فرموده امام راحل (ره) 'اگر سپاه نبود كشور هم نبود.'
وي افزود: سپاه ريشه مردمي داشته و از انقلاب و ارزش هاي انقلاب اسلامي به وجود آمده است.
به گزارش ايرنا، امروز 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني است.
روز 13 آبان، يادآور حوادث مهمي است كه در شكل گيري انقلاب اسلامي و بيرون راندن مظهر استكبار يعني آمريكا از ايران نقش اساسي داشتند.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژيم شاه، حضرت امام خميني(ره) را در قم دستگير و به دستور آمريكا، به تركيه تبعيد كردند.
در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهراني در اعتراض به دخالت هاي آمريكا در ايران، راهپيمايي كردند، ولي دژخيمان رژيم شاه، به آنان حمله و به خاك و خون كشيد.
در روز 13 آبان 1358 نيز دانشجويان مسلمان پيرو خط امام، لانه ي جاسوسي آمريكا را در تهران تسخير كرده و جاسوسان آمريكايي را به گروگان گرفتند.
به اين ترتيب، مبارزه ضد آمريكايي مردم ايران، ابعاد جديدتري پيدا كرد ونمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اين روز را به روز 'ملي مبارزه با استكبار' نام گذاري كرد.
به گزارش ايرنا بوكان با 251 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
2093/ 7510
**خبرنگار: محمد اديب ** تنظيم كننده: توحيد محمودپور ** انتشار: صابر چهرقاني