۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82720671
T T
۰ نفر

كشف 14 منطقه امیدبخش معدنی در گناباد

۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82720671
كشف 14 منطقه امیدبخش معدنی در گناباد

مشهد – ایرنا – معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در بررسی های اكتشافی به عمل آمده 14 منطقه امیدبخش برای كشف عناصر پایه، گرانبها و راهبردی معدنی در شهرستان گناباد شناسایی شد.

رضا شجاعی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی و پیگیری برای اكتشاف عناصر در گستره یكهزار كیلومتر مربع از محدوده اكتشافی مورد نظر در گناباد انجام شد.
وی بیان كرد: پس از پردازش داده های ماهواره ای، انجام ژئوفیزیك هوایی، مطالعات زمین شناسی، طراحی اكتشاف نظام مند ژئوشیمیایی و بررسی های میدانی، در نهایت منجر به معرفی 43 فلز و تعیین 14 منطقه امیدبخش برای كشف عناصر پایه، گرانبها و راهبردی شد.
وی اظهار كرد: تاكنون به ظرفیت های فلزی شهرستان های گناباد و بجستان كمتر توجه شده بود كه با انجام این اكتشافات بخشی از ظرفیت های معدنی آن مناطق شناسایی شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با تمهیدات لازم اكتشافات عمومی و تفضیلی در راستای اجرای ماده 32 قانون معادن انجام خواهد پذیرفت.
به گفته وی، هم اكنون 162 پروانه اكتشاف معدن، 68 گواهی كشف معدن با ذخیره 49.5 میلیون تن، 825 پروانه بهره برداری از معدن با ذخیره 2 میلیون و 831 هزار و 755 تن در استان خراسان رضوی وجود دارد.
مهمترین معادن موجود در این استان شامل 'گرانیت، سنگ چینی، گچ و گچ خاكی، سنگ آهن، تالك، مرمریت، سنگ لاشه، تراورتن، فلورین، خاك صنعتی، فلدسپات، دولومیت، كرومیت، سیلیس، آلوویوم آهكی، مرمر، بنتونیت و آگات' در مشهد، نیشابور، سبزوار، چناران، تربت حیدریه، تایباد، تربت جام، سرخس، فریمان، كاشمر و گناباد واقع است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی