۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82721200
T T
۰ نفر

بهترين مُسَكِّن هاي طبيعي و ضد درد را بشناسيد

۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82721200
بهترين مُسَكِّن هاي طبيعي و ضد درد را بشناسيد

پايگاه خبري تحليلي شستون مطلبي با عنوان «بهترين مسكن هاي طبيعي و ضد درد را بشناسيد» منتشر كرده است.

دراين مطلب آمده است: خاصيت ضدالتهابي زنجبيل مي‌تواند درمان موثري در تسكين و كاهش دردهاي ناشي از آرتروز و يا ورم مفاصل، درد معده، درد قفسه سينه، دردهاي قاعده‌گي و درد عضلات باشد.
به گزارش شستون، با تغيير شيوه و سبك زندگي امروزي، استفاده از داروهاي شيميايي يكي از طبيعي‌ترين عادات روزمره ما انسان‌ها به حساب مي‌آيد. بدون اينكه فكر كنيم، اين داروها را مصرف مي‌كنيم و حتي نمي‌توانيم تصور كنيم استفاده از آن‌ها چقدر مي‌تواند براي‌مان زيان‌‌بار باشد و تا چه ميزاني ما را به خود وابسته كند. بقراط مي‌گويد «بگذاريد غذا دارو باشد و دارو غذا». بنابراين، در ادامه اين مطلب با ليستي از غذاهايي آشنا مي‌شويد كه مي‌توانند مانند مسكن‌هاي طبيعي موجب كاهش‌ دردهاي‌تان شوند و خبر خوب خوب اينكه استفاده از آن‌ها هيچ‌گونه عوارض جانبي در بر نخواهد داشت.
زردچوبه
عنصري كه باعث زرد رنگي ادويه زردچوبه مي‌شود، كوركومين نام دارد. زردچوبه خاصيت ضدالتهابي دارد و در مقايسه با ساير داروهاي مسكن كه بدون نسخه و تجويز پزشك استفاده مي‌كنيم بسيار موثر‌ خواهد بود. مصرف زردچوبه در كاهش دردهاي عضلاني و تورم‌ مفاصل بسيار مفيد و نتيجه‌بخش خواهد بود. شيوه مصرف: در شير يا چاي استفاده شود
زنجبيل
خاصيت ضدالتهابي زنجبيل مي‌تواند درمان موثري در تسكين و كاهش دردهاي ناشي از آرتروز و يا ورم مفاصل، درد معده، درد قفسه سينه، دردهاي قاعده‌گي و درد عضلات باشد. شيوه مصرف: زنجبيل را روي نواحي دردناك به صورت كمپرس استفاده كنيد.
انگور قرمز
مصرف انگور قرمز براي كاهش درد، يك شيوه درماني متداول و رايج نيست. اين نوع انگور حاوي آنتي‌اكسيداني به نام رسورترول است كه باعث رنگ قرمز آن مي‌شود. رسورترول كمك مي‌كند اندام‌هاي متشكل از غضروف (به ويژه زانو) سالم باقي بمانند و از ايجاد دردهاي مفاصل و پشت درد و يا كمر درد جلوگيري مي‌كند. شيوه مصرف: روزانه مقداري انگور قرمز بخوريد
نعناع فلفلي
نعناع فلفلي براي خواص درماني خود در كاهش دردهاي عضلاني، دردهاي دنداني، سردرد و درد اعصاب بسيار شناخته شده است. نعناع گوارش را آسان مي‌كند و ناراحتي‌هاي معده را تسكين مي‌بخشد. علاوه بر همه اين‌ها، نعناع آرامش‌بخش و تسلا دهنده ذهن و خاطرتان هم خواهد بود.
نمك
10 تا 15 قاشق غذاخوري نمك (1 فنجان) را با آب مخلوط كنيد و بعد 15 دقيقه با آن حمام كنيد (درون وان حمام). اين محلول شور علاوه بر اينكه كم‌آبي سلول‌هاي بدن‌تان را رفع مي‌كند موجب كاهش التهاب و درد هم خواهد شد. شيوه مصرف: 1 فنجان نمك را در آب حل كنيد.
سويا
تحقيقات نشان مي‌دهد، پروتئين سويا مي‌تواند به ميزان زيادي در تسكين دردهاي ناشي از ورم مفاصل يا آرتروز موثر باشد. سويا حاوي ماده‌اي به نام ايزوفلاون است كه به دليل خاصيت ضدالتهابي‌اش شناخته شده است. شيوه مصرف: خود سويا و يا شير سويا را مصرف كنيد.
ماست
برخلاف ساير فرآورده‌هاي لبني، ماست براي كاهش درد، التهاب، تورم و بادكردن بسيار موثر است. باكتري‌هاي مفيد و سالم درون ماست عمل هضم و گوارش را ساده و آسان مي‌كنند و دردهاي شكمي را تسكين مي‌بخشد. شيوه مصرف: يك كاسه ماست ساده
فلفل تند
تركيبات فعال درون فلفل‌قرمز به نام كاپسايسين در بسياري از كرم‌هاي مخصوص كاهش درد مورد استفاده قرار مي‌گيرد و باعث آرامش اعصاب و برطرف كردن عوامل شيميايي كه در ايجاد درد موثر هستند مي‌شود. شيوه مصرف: نصف قاشق‌چاي‌خوري فلفل تند در سوپ يا ساير غذاها
قهوه
قهوه حاوي كافئين است. كافئين مي‌تواند ميزان حساسيت درد عضلات و حتي سردرد را كاهش دهد. در حقيقت، كافئين موجود در قهوه مي‌تواند درمان‌گر بسياري از دردها باشد. البته لازم است بدانيد اگر شما به طور دائمي قهوه مصرف مي‌كنيد استفاده از آن نمي تواند به منظور كاهش درد آنقدرها كه بايد موثر و كارآمد باشد. بدن شما به اين ماده عادت كرده و واكنش لازم را نخواهد داشت.
8006**6081دريافت كننده: نرگس تيموري**انتشار دهنده: حيدر سراياني