۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82722978
T T
۰ نفر
شهيدي: بكارگيري ايثارگران در اولويت برنامه ‌هاي سازمان اقتصادي كوثر باشد

تهران - ايرنا - رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با تاكيد بر لزوم چابك سازي و ادغام واحدها در سازمان اقتصادي كوثر گفت: در بخش نيروي انساني اين سازمان بايد از نيروي انساني توانمند شاهد و ايثارگر استفاده شود.

به گزارش ايرنا از بنيادشهيد، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي شهيدي روز سه شنبه در مجمع عمومي ساليانه سازمان اقتصادي كوثر با تاكيد بر اهميت حوزه‌هاي اقتصادي بنياد شهيد افزود: در ابتداي شروع به خدمت در بنيادشهيد، مقام معظم رهبري بر اهميت توجه به حوزه‌ هاي اقتصادي تاكيد داشتند و اين موضوع همواره يكي از مهمترين دغدغه‌هاي اين نهاد بوده است.
وي اظهار داشت: بر همين اساس تغييراتي در ساختارهاي اقتصادي بنيادشهيد انجام شد كه يكي از آنها تفكيك بخش اموال و املاك از سازمان اقتصادي كوثر بود كه نتايج خوبي در پي داشت و نظارت بر فعاليت‌ ها را آسان‌ تر و دقيق‌تر كرد، سازمان اقتصادي كوثر يكي از گسترده ‌ترين سازمان‌ هاي بنياد است و تلاش كرده‌ايم هيات مديره اين سازمان را بر اساس تعلق به خانواده ايثارگران تعيين كنيم تا فعاليت‌ها با اهداف بنياد همسوتر شود.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينكه سازمان اقتصادي كوثر از نظر فعاليت داراي شرايط مناسبي است افزود: البته نبايد به همين شرايط قانع شد و همواره بايد براي رسيدن به جايگاه ممتاز تلاش كرد، زيرا اين مجموعه متعلق به ايثارگران است و بايد در خور نام و شان ايثارگران و خانواده هاي شهدا باشد.
معاون رئيس جمهوري با تاكيد بر لزوم چابك سازي در سازمان اقتصادي كوثر اضافه كرد: اين چابك سازي در بخش شركت‌ ها بايد به صورت ادغام مجموعه‌هاي مرتبط اعمال شود، در بخش نيروي انساني نيز بايد از بكارگيري نيروهاي بازنشسته پرهيز كرد و در جذب نيروها از خانواده‌هاي معظم شاهد و ايثارگر استفاده كرد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران همچنين بر لزوم حركت سازمان اقتصادي كوثر در مسير تحقق كامل سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد.
محمد جواد ايرواني معاون نظارت و حسابرسي دفتر مقام معظم رهبري نيز در اين جلسه با بيان اينكه در سازمان اقتصادي كوثر اهتمام خوبي به سياست هاي كلي و اسناد بالادستي اقتصادي وجود دارد افزود: در اين مجموعه هم در اصول اجرايي كارها و هم توجه به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي كارهاي خوبي صورت گرفته است. همچنين در بخش مطالعاتي نيز فعاليت‌هاي اين سازمان قابل توجه بوده است.
وي اظهار داشت: گزارش ارائه شده از فعاليت‌هاي سازمان اقتصادي كوثر نشان دهنده فعاليت خوب و متمايز اين مجموعه است، اما بايد توجه بيشتري به بخش‌هاي ناكارآمد اين سازمان نيز صورت بگيرد و رويكرد اجرايي بر اساس چابك سازي باشد.
ايرواني تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد تعدد حوزه‌ هاي فعاليت سازمان اقتصادي كوثر بايد كاهش يابد تا توجه متمركزي بر چند حوزه خاص صورت بگيرد و سودآوري افزايش يابد.
در اين جلسه گزارش حسابرسي صورت ‌هاي مالي سال گذشته سازمان اقتصادي كوثر از سوي نمايندگان موسسه مفيد راهبر قرائت شد كه بر اساس آن عملكرد اين سازمان «مطلوب» ارزيابي شد.
همچنين در اين جلسه گزارش حسابرسي، صورت‌ هاي مالي ارائه شده و گزارش بازرس تصويب شد و مقرر شد موسسه مفيد راهبر براي سال مالي آينده نيز عهده دار حسابرسي سازمان اقتصادي كوثر باشد.
در اين جلسه سيد منصور ميرمرادي رييس هيات مديره سازمان اقتصادي كوثر، محمدرضا اسكندري عضو هيئت مديره و مديرعامل سازمان اقتصادي كوثر، حسين گروسي و هوشنگ احمدپور ساماني اعضاي هيئت مديره سازمان اقتصادي كوثر، افشين سفاهن سرپرست اداره كل بررسي هاي اقتصادي بنياد شهيد و امور ايثارگران و معاونين سازمان اقتصادي كوثر حضور داشتند.
اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار: مهناز بيرانوند ** ناشر: مريم برزآبادي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر