۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۶
کد خبر: 82724394
T T
۰ نفر
گذرگاه هاي خروجي چذابه و شلمچه همچنان بر روي زائران باز است

آبادان - ايرنا- فرمانده انتظامي خوزستان ضمن گفت:گذرگاه هاي چذابه و شلمچه همچنان بر روي زائران اربعين حسيني باز است و زائران هنگام خروج بايد گذرنامه و رواديد معتبر داشته باشند.

سردار حيدر عباس زاده چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: تاكنون بيش از يك ميليون نفر از زائران اربعين از 2 مرز شلمچه و چذابه به منظور زيارت عتبات عاليات از كشور خارج شده اند.
وي افزود:نظم و انضباط مناسبي در مرزهاي شلمچه و چذابه برقرار است و هيچگونه مشكل امنيتي و انتظامي در 2 مرز گزارش نشده است.
فرمانده انتظامي استان خوزستان گفت : خدمت رساني نيروهاي ناجا به زائران اربعين حسيني در مرزهاي چذابه و شلمچه مطلوب است و تا پايان بازگشت زائران اين روند ادامه خواهد داشت.
وي افزود : تمهيداتي كه براي سهولت تردد زائران به عتبات عاليات از مرزهاي شلمچه و چذابه درنظر گرفته شده تا زمان بازگشت زائران ادامه دارد.
سردار عباس زاده تصريح كرد:زائراني كه به كشور بازگشته اند با صبر و حوصله رانندگي كنند و از تخلفات رانندگي مانند سرعت و سبقت غير مجاز خودداري كنند تا حادثه اي در جاده ها صورت نگيرد.
فرمانده انتظامي استان خوزستان گفت:نيروي انتظامي و مرزباني استان خوزستان تاكنون اجازه خروج زائران بدون رواديد و گذرنامه را به كسي نداده است و تا پايان پياده روي اربعين حسيني نيز اجازه خروج زائران بدون ويزا داده نخواهد شد.
در اربعين حسيني پارسال حدود 430 هزار زائر از پايانه چذابه و 650هزار زائر از طريق مرز شلمچه راهي عتبات عاليات شدند.
7104/6002
خبرنگار:مسعود گادار*تنظيم:حميد ترابي فرد**انتشار: كبري آقازري