۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82725633
T T
۰ نفر
مسابقات سواركاري كورس پاييزه كشور در يزد پيگيري شد

يزد - ايرنا - هفته سوم هيجدهمين دوره مسابقات اسب دواني كورس پاييزه قهرماني كشور شامگاه روز جمعه با حضور سواركاران برتر از مناطق مختلف در يزد پيگيري شد.

در اين مسابقات كه با حضور جمعي از مسئولان و بيش از 2 هزار و 500 تماشاگر علاقه مند يزدي در مجتمع سواركاري صفاييه برگزار شد سواركاران در قالب شش كورس ، مسافت هزار متر پيست را در رقابتي فشرده سپري كردند.
در پايان هفته سوم و در كورس اول ، اسب ويشكاراز ، چابكسوار ابوالفضل دهقان، نوتلا ، چابكسوار متين جرجاني و اسب والانعمتي به چابكسواري عبدالخالق چپرلي اول تا سوم شدند.
در كورس دوم نيز اسب هاي وهاب شيخ ، چابكسوار بنيامين جرجاني ، اسب ويشكا محيط ، چابكسوار عبدالله قلرعطا و اسب وزير سوسنگرد به چابكسواري محسن يزدانفر در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.
در كورس سوم اسب لاوي معتمد به چابكسواري امين محمدي ، اسب ناخدا بيك به چابكسواري ابوالفضل دهقان و اسب محشرشاه به چابكسواري عرفان ابراهيمي اول تا سوم شدند.
همچنين در كورس چهارم نيز اسب ولوله مروت به چابكسواري اسحاق كم ، اسب واروويس به چابكسواري ابوطالب جاري زاده و اسب نهنگ رفيع به چابكسواري محسن يزدانفر در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.
در كورس پنجم اسب وال زينلي به چابكسواري بنيامين جرجاني ، اسب ورگلاس سردار به چابكسواري عبدالخالق چپرلي و اسب ماكيماطوس به چابكسواري نادر صالحپور اول تا سوم شدند.
همچنين در كورس ششم نيز اسب ناخدا شريفي به چابكسواري امان محمد قلر عطا ، اسب نگار رشيد به چابكسواري عبدالخالق چپرلي و اسب گلوري بيشاه به چابكسواري احمد محمدي به ترتيب در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.
در پايان هفته سوم اين مسابقات توسط هيات برگزار كننده به صاحبان اسب هاي برتر در مجموع بيش از 400ميليون ريال وجه نقد به عنوان جايزه تقديم شد .
مسابقات كورس پاييزه كشور در يزد همه ساله به همت ، نظارت و پيگيري هيات سواركاري استان و شركت پيشتازان اسب اصيل برگزار مي شود.
هم اكنون در استان يزد حدود 6 هزار و 500 راس اسب اصيل عرب وجود دارد كه اين آمار در سطح كشور نمونه و يزد را قطب اصلي پرورش آن كرده است .
از 500 باشگاه سواركاري كشور 243 باشگاه آن در استان يزد مشغول فعاليت هستند و در طول سال در برنامه هاي مختلف كه توسط هيات برنامه ريزي مي شود مشاركت دارند .
استان يزد با يك ميليون و 150 هزار نفر جمعيت داراي 47 هيات ورزشي و افزون بر 65 هزار ورزشكار سازماندهي شده است.
7536*2047* خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلي اشكورجيري