۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82726021
T T
۰ نفر
خوزستان از توسعه جاده هاي روستايي عقب مانده است

اهواز-ايرنا- نماينده مردم شوش، شاوور و عبدالخان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه درتوسعه راه هاي روستايي استان بسيار عقب هستيم گفت: براي حل مشكل تردد در بخش روستايي استان خوزستان بايد توجه بيشتري صورت گيرد.

سيدرضي نوري شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا توسعه راه هاي روستايي را راهي براي توانمندي روستاييان دانست و افزود: كشاورزي يكي از اصلي ترين راه هاي درآمد مردم خوزستان به ويژه روستائيان است و هرچه راه هاي روستايي توسعه يابد قطعا معيشت آنان بهتر تامين مي شود.
وي درخصوص جلب سرمايه گذار براي توسعه راه هاي استان نيز يادآور شد: دولت در سال جاري براي پرداخت طلب پيمانكاران حوزه راه انتشار اوراق قرضه را در نظر گرفته است و از آنجايي كه برخلاف سال هاي پيش كارمزد براي آنها تعريف شده رغبت بيشتري در پيمانكاران براي سرمايه گذاري ايجاد شده است.
نوري با اشاره به اينكه توسعه خطوط ريلي از مهم ترين نيازهاي استان خوزستان است، اظهار كرد: درحال حاضر ايمن ترين راه براي حمل و نقل مسافر و بار خطوط ريلي است.
وي با بيان اينكه در مجموع 15 هزار كيلومتر بزرگراه، آزادراه و راه روستايي در خوزستان وجود دارد گفت: درحال حاضر به دنبال دو خطه كردن محور اهواز به انديمشك هستيم كه با اتمام آن بندرامام به آزادراه تهران متصل خواهد شد.
خوزستان داراي 17 هزار كيلومتر شبكه راه هاي اصلي و فرعي است كه 10 هزار كيلومتر از اين شبكه به راه هاي روستايي اختصاص دارد. ميانگين برخورداري از راه هاي روستايي 63 درصد بوده كه خوزستان 20 درصد از اين ميانگين عقب است.
6068
خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار:محمدعلي فريدپناه