۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82726511
T T
۰ نفر

ثبت تصوير پلنگ ايراني در بندرلنگه

۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82726511
ثبت تصوير پلنگ ايراني در بندرلنگه

بندرعباس - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست بندرلنگه گفت: با نصب دوربين تله اي در منطقه حفاظت شده كوه چمپه اين شهرستان ، تصوير يك قلاده پلنگ ايراني ثبت شد.

به گزارش ايرنا ، سامان قاسمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تصوير اين قلاده پلنگ 2 روز گذشته (پنجشنبه شب) با دوربين‌ هاي تله‌ اي نصب شده در منطقه حفاظت شده بندرلنگه ، 2 بار در ساعت‌ هاي 9 و 11 شب ثبت شده است.
وي بيان داشت: اين نخستين بار است كه تصوير پلنگ در منطقه بندرلنگه ثبت مي شود و هفته گذشته نيز تصوير يك گربه جنگلي بوسيله دوربين ‌هاي تله ‌اي ثبت شده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست بندرلنگه اظهار كرد : پلنگ ديده شده از نوع ماده است كه احتمال دارد جفت نر اين حيوان نيز در منطقه ديده شود.
قاسمي گفت: نزديك به پنج هكتار از منطقه چمپه از سوي فعالان محيط زيستي موسسه حيات وحش ميراث پارسيان و كمك مردم بومي زير نظر محيط زيست ، محافظت مي‌ شود.
پلنگ ايراني يكي از بزرگترين زيرگونه ‌هاي پلنگ وبومي غرب آسيا است و در فهرست جانوران « در معرض خطر انقراض » قرار دارد.
طول بدن پلنگ ‌ها حدود 160 و گاهي تا 180 سانتي ‌متر است و طول دم آن‌ها 110 سانتي‌ متر است. وزن اين پلنگ تا 90 كيلوگرم و ارتفاع آن تا شانه به 75 سانتي‌ متر مي‌رسد.
كوه‌هاي چمپه در 60 كيلومتري شمال بندرلنگه در غرب هرمزگان واقع شده است كه در اين منطقه حيواناتي مانند قوچ و ميش ، كل و بز وحشي و در دشت‌هاي آن جبير نيز زندگي مي ‌كنند.
شهرستان بندرلنگه در 240 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشاردهنده: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com