۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۰۳
کد خبر: 82726810
T T
۰ نفر
دستگاه قضايي  در برخورد با زمين خواري خط قرمز ندارد

بندرعباس- ايرنا- رئيس كل دادگستري هرمزگان ضمن تاكيد بر برخورد جدي و قاطعانه با زمين خواران، گفت: دستگاه قضايي خط قرمزي در برخورد با زمين خواري ندارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدصادق اكبري بعد از ظهر شنبه در شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي ملي و منابع طبيعي استان، اظهار داشت: تصرف غيرقانوني منابع طبيعي از سوي اشخاص پديده اي است كه موجب شده تا اين منابع خدادادي در راستاي اهداف طمع ورزانه به كار گرفته شوند.
وي بيان داشت: در همين راستا شوراي حفظ حقوق بيت المال در اراضي ملي و منابع طبيعي ،دادستان‌ها و مراجع قضايي در برخورد قاطع با شكل هاي مختلف زمين خواري، تخريب و تصرف عدواني اراضي و منابع طبيعي خط قرمزي ندارند.
رئيس كل دادگستري هرمزگان گفت: متصرفان با استفاده از روش هاي نامشروعي ازجمله اعمال نفوذ ، شناسايي خلاء هاي قانوني و يا جعل اسناد و مدارك به سوء استفاده هاي مالي و ملكي مي پردازند كه پيشگيري از اين موضوع نيازمند حفظ استقلال در تصميم گيري ها از سوي مسئولان و بي توجهي به سفارش ها و اِعمال نفوذهاست.
حجت الاسلام اكبري اضافه كرد: شوراي حفظ حقوق بيت المال مجموعه اي است كه تصميم هاي آن ضمانت قانوني و اجرايي دارد و بهترين اهرم براي پيشگيري از تصرف اراضي ملي و منابع طبيعي است.
اين مقام مسئول عنوان كرد: به منظور صيانت از حقوق بيت المال و حفظ اراضي ملي و منابع طبيعي از دست اندازي هاي سودجويان و هنجارشكنان، پيشگيري بايد اولويت هميشگي دستگاه هاي متولي باشد، زيرا پس از وقوع تجاوز به حريم بيت المال، طرح موضوع در مراجع قانوني و گذراندن مسير رسيدگي قضايي و در نتيجه تخريب بنا ، هزينه گزافي به مردم و نظام تحميل مي كند.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشاردهنده: هومن محمدكرمي

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com