۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۲۳
کد خبر: 82727938
T T
۰ نفر
دولت براي اشتغال پايدار نگاه ويژه اي به سرمايه گذاري بخش خصوصي دارد

انديمشك-ايرنا-استاندار خوزستان با اشاره به تلاش دولت براي ايجاد فرصت هاي شغلي در استان هاي با ظرفيت گفت:دولت براي ايجاد اشتغال پايدار به سرمايه گذاري نگاه ويژه دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا غلامرضا شريعتي روز يكشنبه در نشست شوراي اشتغال استان و پيگيري پروژه هاي اشتغالزا در سالن اجتماعات سد و نيروگاه كرخه افزود:استان خوزستان از ظرفيت و پتانسيل هاي متعددي برخوردار است كه سرمايه گذاري در اين بخش ها به ايجاد اشتغال پايدار مي انجامد.
وي با تاكيد بر حفظ فرصت هاي شغلي موجود و تلاش براي افزايش اشتغالزايي افزود:تكميل و پيگيري جدي پروژه هاي اشتغالزا در سطح استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته است كه بخشي از اشتغال استان از اين طريق تحقق مي يابد.
وي با اشاره به نياز انديمشك به ايجاد اشتغال بيان كرد: مسئولان استان براي تكميل طرح هاي صنعتي انديمشك به خصوص بندر خشك و نيروگاه جرياني و دز، وارد عمل شده و به زودي روند اجرايي آن ها تسريع مي شودد.
وي بيان كرد:250 ميليارد ريال از محل منابع داخلي و 500 ميليارد ريال از محل اعتبارت ملي، براي تكميل سد بالارود انديمشك اعتبار در نظر گرفته شده است و به زودي اين سد آب گيري مي شود .
شريعتي گفت:در خصوص پرورش آبزيان در سدهاي استان بحث شده است و سد مارون به عنوان پايلوت براي اين طرح انتخاب شده است و سازمان آب و برق در اين خصوص پيگيري كند.
استاندار خوزستان همچنين دستور پيگيري مجتمع هاي گاو شيري انديمشك را به دستگاههاي مربوطه داد.
رئيس كميسيون انرژي و نماينده مردم انديمشك در مجلس شوراي اسلامي گفت:نگاه ما به فعاليت هاي دولت نگاهي منصفانه است و با در نظر گرفتن همه محدوديت هاي اقتصادي و انتظارات مردم ، مطالبات را پيگيري مي كنيم.
فريدون حسنوند افزود:ظرفيت هاي دز و كرخه و رودهاي مختلف در دل انديمشك است چندين سال گذشته پيگيري پرورش ماهي بوده ايم اما تاكنون نتوانسته ايم در حوزه پرورش آبزيان كاري انجام دهيم .
وي گفت:امروز انديمشك در حوزه اشتغال و برخي حوزه هاي عمراني و اقتصادي دچار محروميت است و همين مقوله لزوم توجه ويژه به خدمات اين حوزه را بيش از گذشته مطرح كرده است.
وي بيان كرد:با اجراي اين چنين طرح هايي و اگر هر سبد به يك خانوار در انديمشك واگذار شود ميانگين درآمد ماهانه خوبي براي انها تحقق مي يابد.
حسنوند با اشاره به پتروشيمي شهرستان خواستار تسريع در روند اجراي آن شد.
نماينده انديمشك همچنين خواستار استفاده بهينه از اراضي بلاتكليف در مسير سد كرخه و راه اندازي شهرك معدني در اين اراضي شد.
وي در بخش ديگري با اشاره به طرح هاي انديمشك گفت:زمين مورد نياز بندر خشك مشخص شده است و براي مرحله تخصيص اعتبار احداث آن نياز به تلاش و حمايت بيشتر مسئولان استان هستيم.
حسنوند بيان كرد:طرح مطالعاتي بندر خشك تمام شده است و در صورت توجه مسئولان، روند اجراي اين طرح شتاب مي گيرد، پيگيري جدي اجراي اين طرح در شهرستان و رونق اقتصادي و صنعتي انديمشك انجام شده است.
فريدون حسنوند افزود: رفع مشكلات نيروگاه دوم سد دز و نيروگاه جرياني انديمشك مورد توجه قرار گرفته است و با پيگيري هاي صورت گرفته روند اختصاص اعتبارات و اجراي آن تسريع شده است، ما بايد با استفاده از روش هاي نوين مالي و تشويق سرمايه گذاران، روند جذب اجراي طرح هاي صنعتي و اقتصادي را تسريع كنيم.
وي گفت: 550 ميليون يورو به جهت اجراي نيروگاه دوم سد دز و نيروگاه جرياني شهرستان انديمشك از محل جذب سرمايه گذاري خارجي در نظر گرفته شده است و با اختصاص خط هاي ارتباطي بين المللي به زودي روند اجراي اين طرح عظيم صنعتي شتاب مي گيرد.
حسنوند گفت: با همكاري مسئولان استان و جهاد كشاورزي خوزستان، مشكلات بهره برداري از سه طرح شاخص كشاورزي انديمشك در حال رفع شدن است و به زودي دو شهرك گلخانه اي و مجتمع شيلات شهرستان به بهره برداري مي رسد.
وي بيان كرد:با بهره برداري از اين طرح در حوزه شهرك هاي گلخانه اي 300 فرصت شغلي و در حوزه مجتمع شيلات، 100 فرصت شغلي به صورت مستقيم ايجاد و از ظرفيت شهرستان انديمشك در حوزه كشاورزي با بهره برداري از آن ها استفاده و زمينه اشتغال و توسعه اقتصادي منطقه بيش از گذشته فراهم مي گردد لذا مراحل تسريع در اين طرح ها در سطح استان ضرورت دارد.
فرماندار شهرستان انديشك هم با اشاره به وضعيت بيكاري در انديمشك گفت:مهمترين مطالبه مردم انديمشك بحث اشتغال است كه در اين راستا اجراي طرح هاي اشتغالزا در شهرستان آغاز شده است.
پيمان جهانگيري افزود:عدم استفاده بهينه از ظرفيت هاي شهرستان انديمشك در بخش اشتغال موجب عدم ايجاد فرصت هاي شغلي مطلوب شده است.
وي بيان كرد:علاوه بر پيگيري هاي جدي براي تحقق طرح هاي اشتغالزا ، از سرمايه گذاري بخش خصوصي نيز استقبال شده است لذا حمايت هاي استاني از طرح هاي اشتغالزاي انديمشك يك مطالبه براي پاسخ به دغدغه هاي مردم است.
حجت الاسلام حسيني نوري امام جمعه انديمشك نيز گفت:ايجاد اشتغال براي جوانان به كاهش بسياري از ناهنجاري ها و اميد بيشتر به نظام را به همراه دارد.
رضا قيصي پور مديركل امور اقتصادي استاندار هم گفت:طرح تفصيلي بندر خشك انديمشك تا يك هفته آينده آماده است كه پس از اتمام مراحل اوليه آن ، موضوع تامين آب ، برق و گاز آن نيز انجام خواهد شد.
كيخسرو چنگلوايي رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان هم گفت:شهرك گلخانه اي شماره 1 انديمشك شروع به كار كرده و سرمايه گذاري شهرك شماره 2 هم بزودي انجام مي شود.
وي بيان كرد:در خصوص واگذاري شيلات شهرستان انديمشك و تكميل آن نيز هيچ مانعي وجود ندارد.
همچنين عصر يك شنبه نشست عمران انديمشك با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.
غلانرضا شريعتي در اين جلسه بر ضرورت فعال شدن پروژه هاي عمراني تاكيد كرد.
وي با اشاره به مشكلات شهرداري ها از شهرداران خواست به دنبال ايجاد درآمد پايدار باشند.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلي فريدپناه