بررسي لايحه اصلاح قانون تجارت با حضور نماينده شوراي نگهبان/لايحه براي رفع ايرادات به صحن ارجاع شد

تهران- ايرنا- عضو هيات رئيسه كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين نشست لايحه اصلاح قانون تجارت باقي مانده از مجلس هشتم با حضور نماينده شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، يحيي كمالي پور امروز- دوشنبه- در تشريح دستور كار نشست كميسيون قضايي و حقوقي مجلس افزود: در نشست امروز كميسيون، لايحه مربوط به قانون تجارت با حضور نماينده شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت، اين لايحه در دوره هشتم به مجلس ارسال و با استناد به اصل 85 قانون اساسي براي رسيدگي به كميسيون قضايي ارجاع شده است.
نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد درمجلس شوراي اسلامي ادامه داد: لايحه پس از تصويب درمجلس به شوراي نگهبان ارجاع شده است، اما شوراي نگهبان ضرورت اصل 85 را نپذيرفته و پس از طرح ايراداتي لايحه را مجددا به مجلس ارجاع داد؛ اما از همان دوره كش و قوس ها درخصوص بررسي اين لايحه ادامه پيدا كرده و درمجلس نهم نيز بررسي اين لايحه به نتيجه نرسيده است.
كمالي پور تاكيد كرد: بنابراين در اين جلسه اعضاء كميسيون پس از بحث هاي لازم مقرر كردند با پذيرش ايراد شوراي نگهبان اين لايحه به صحن علني مجلس ارجاع و درصحن مورد رسيدگي قرار گيرد، يعني درصورت وجود ابهام و ايراد با دستور صحن مجلس به كميسيون قضايي ارجاع شود.
به گزارش خانه ملت، عضو هيات رئيسه كميسيون قضايي و حقوقي مجلس تصريح كرد: درنشست امروز همچنين با حضور رئيس ديوان عدالت اداري گزارش عملكرد اين نهاد مورد بررسي قرارگرفت، ضمن اينكه نمايندگان ايرادات و نواقص موجود دراين حوزه را نيز طرح كردند؛ با توجه به آمار ورودي پرونده ها به ديوان و ضرورت اصلاح قانون اين نهاد، انتظار مي رود كه قوه قضاييه اين موضوع را سريع به كميسيون قضايي و حقوقي مجلس ارجاع دهد.
سيام*3061*1449*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: امير كاردان راد
۰ نفر