۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸
کد خبر: 82732975
T T
۰ نفر
میزبانی كشتی جام باشگاههای جهان از دست مازنی ها پرید

ساری-ایرنا- فدراسیون كشتی درخواست میزبانی مازنی ها را برای رقابت های كشتی آزاد جام باشگاه های جهان رد كرد.

به گزارش خبرنگارایرنا، فدراسیون كشتی با رد درخواست میزبانی استان مازندران به عنوان قطب اصلی كشتی جهان و مدال آور اول رقابت های برون مرزی در این رشته ورزشی ، این میزبانی را به شهر كاشان داد.
رقابت های كشتی آزاد جام باشگاههای جهان 16 و 17 آذرماه سال جاری به میزبانی ایران و در شهر كاشان در استان اصفهان برگزار می شود.
از مازندران تیم ستاره گان به عنوان یكی از نمایندگان كشور در این رقابت ها حضور می یابد.
دبیر هیات كشتی مازندران رد شدن درخواست میزبانی كشتی آزاد جام باشگاههای جهان را تایید كرد و علت بی اعتنایی فدراسیون با این درخواست را پیش بودن درخواست كاشانی ها و تایید میزبانی آنها پیش از ارسال درخواست از سوی مازنی ها اعلام كرد.
غلام نوری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت كه كاشان به دلیل برخی دلخوری از بازیكنان و باشگاه های كشتی از میزبانی انصراف داده بود كه نام برخی دیگر از استان ها از جمله مازندران مطرح شد.
وی اضافه كرد : كاشان پس از رفع دلخوری ها بار دیگر خواهان میزبانی شده بود كه فدراسیون بار دیگر این مسوولیت را به این شهر واگذار كرد.
نوری زاده اظهارداشت : در سال جاری مازندران میزبان هیچ یك از رقابت های كشتی بین المللی نخواهد بود، ولی برای سال آینده ما میزبانی رقابت های كشتی آزاد نونهالان قهرمانی آسیا را خواهیم داشت.
كشتی ورزش اول مازندران است كه در سال نیمی از مدال های ورزشی این خطه شمال از این رشته ورزشی به دست می آید و در سال گذشته مازنی ها حدود 600 مدال و نیم سال اول سال جاری نیز حدود 300 مدال برون مرزی كسب كردند.
رونق ورزشی كشتی در مازندران به گونه ای است كه فدراسیون جهانی كشتی فیلا شهر جویبار كه چند سال قبل میزبان رقابت های كشتی آزاد جهان بود را به دلیل داشتن كشتی گیران مطرح در المپیك چون كمیل قاسمی، حسن یزدانی، رضا یزدانی و تعداد زیادی از كشتی گیران دیگر به پایتخت كشتی جهان نام گذاشت.
خبرنگار : حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899