۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۰۲
کد خبر: 82733496
T T
۰ نفر
تابش: جهت گيري نظام آموزشي كشور بايد به سمت بازار كار باشد

يزد - ايرنا - نماينده مردم اردكان د رمجلس شوراي اسلامي گفت: جهت گيري نظام آموزشي كشور بايد به سمت بازار كار باشد.

به گزارش روز پنجشنبه دفتر اطلاع رساني اين نماينده، محمدرضا تابش در بازديد از مراكز آموزش فني و حرفه اي اين شهرستان با بيان اينكه تلفيق آموزش هاي نظري و عملي مي تواند مهارت و بهره وري نيروي انساني را افزايش دهد افزود: اجراي صحيح دوره هاي آموزش فني و حرفه اي بسترساز حرفه آموزي و خوداشتغالي است و به كاهش مشكل بيكاري كمك مي كند.
تابش تصريح كرد: آموزش هاي برنامه ريزي شده در اين مراكز بايد متناسب با وضعيت بازار كار باشد تا امكان بيشتري براي جذب جوانان در فعاليت هاي توليدي و اقتصادي فراهم گردد.
عضو هيات امناي دانشگاه يزد تقاضاي بعضا 60 درصدي فارغ التحصيلان دانشگاهي براي كسب آموزش هاي مهارتي را نشاندهنده ناكارآمدي نظام آموزش عالي دانست و افزود: جهت گيري نظام آموزشي كشور نيز بايد به سمت بازار كار باشد نه تقاضاي اجتماعي كه مدرك گرايي را ترويج كند.
تابش عنوان داشت: تهيه تجهيزات مناسب و به روز كارگاه ها، استفاده از مربيان مجرب و تعيين طول دوره كافي براي برگزاري كلاس ها، از جمله مواردي است كه بايد در مراكز فني و حرفه اي به آن توجه شود.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاكيد كرد: تامين سرمايه براي ايجاد شغل پايدار از جمله مشكلات حرفه آموزان است كه مي توان با پيش بيني اين موضوع به هدف اصلي يعني خوداشتغالي آنان كمك شاياني كرد.
تابش همچنين بر ارتباط مستمر و هدفمند مراكز فني و حرفه اي با بخش هاي مختلف اجرايي، صنعتي و اجتماعي تاكيد كرد.
در اين بازديدها كه مديركل فني و حرفه اي استان و جمعي از مسئولان شهرستان، محمدرضا تابش را همراهي مي كردند، وي از كارگاه هاي مختلف فني و آموزشي بازديد و از نزديك با حرفه آموزان به گفت و گو پرداخت.
استان يزد با يك ميليون و 138هزار نفر جمعيت،چهار نماينده در مجلس شوراي اسلامي و يك نماينده در مجلس خبرگان رهبري دارد.
اردكان 98 هزار نفر جمعيت دارد و مركز آن در 60 كيلومتري شمال شهر يزد واقع است.
7544/ 2047 خبرنگار: مژگان دشتي** انتشار: فلاح