۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
کد خبر: 82734627
T T
۰ نفر

تحویل یك بهله جوجه عقاب به محیط زیست شهر ری

۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
کد خبر: 82734627
تحویل یك بهله جوجه عقاب به محیط زیست شهر ری

شهرری - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: یك بهله جوجه عقاب دشتی توسط یك شهروند دوستدار محیط زیست در اطراف این شهرستان زنده گیری و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

زهره عبادتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته یك بهله جوجه عقاب دشتی كه از ناحیه كتف مصدوم شده بود توسط شهروند دوستدار محیط زیست به این اداره تحویل داده شد و به منظور درمان و بازگشت به طبیعت به كلینیك حیات وحش پارك پردیسان انتقال داده شد.
وی افزود: شهرستان ری دارای چند تالاب و دریاچه طبیعی و زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است كه در نیمه دوم سال و نزدیك شدن به فصل سرما، امكان آسیب پذیری این گونه ها به نسبت بیشتر می شود، از این رو یگان حفاظت محیط زیست انجام گشت و پایش محیط زیست طبیعی و برخورد با شكارچیان و صیادان غیرمجاز را با اولویت در دستور كار قرار داده است.
وی با قدردانی از همیاران محیط زیست كه با اطلاع رسانی سریع در راستای اهداف سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می نمایند ، گفت: درسال جاری دستورالعملی از سوی اداره كل متبوعه مبنی بر صدور پروانه و یا اجازه شكار پرنده ابلاغ نگردیده است بنابراین هرگونه شكار پرنده مغایر با ضوابط ملاك عمل بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی با متخلفین صورت می پذیرد.
وی عنوان كرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با پرندگان و حیوانات زخمی حیات وحش در محل سكونت خود، بلافاصله با شماره های 55026121 – 55028242 تماس حاصل كنند و یا جهت تحویل به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اقدام نمایند .
عقاب دشتی؛ پرنده شكاری نسبتاً بزرگی است كه سینه ای پهن و بال های بلندی دارد. این پرنده پر و بالی قهوه ای رنگ دارد و رنگ كلی بدن آن از قهوه ای تیره تا شكلاتی روشن (كرم رنگ) متغیر است و معمولاً رنگ پرهای پشتی بالای گردنش كمی روشن تر است.
این عقاب دراستپ‌ها و دشت‌های وسیع پر بوته ولی بی درخت روی زمین و تپه‌های كوچك آشیانه می سازد و از جمله پرندگان بومی و كمیاب ایران است و نیز به صورت مهاجر عبوری دیده می شود.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری به لحاظ وسعت مناطق چهارگانه هفت هزارو 274 هكتار از منطقه حفاظت شده جاجرود و ۵۷۶ هكتار از پارك ملی سرخه حصار و خجیر را در اختیار دارد.
6003
انتشار: روح اله صائب
۰ نفر