۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82739267
T T
۰ نفر
كانون پرورش فكري به استقبال روز كتاب‌گردي مي‌رود

تهران - ايرنا - همزمان با روز كتاب‌گردي، افسانه شعبان‌نژاد و عبدالمجيد نجفي، نويسندگان كودك و نوجوان با مخاطبان خود در خراسان جنوبي و سمنان ديدار مي‌كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در ادامه‌ برنامه‌هاي هفته‌ كتاب پنج نويسنده و شاعر كودك از روز اول تا پنجم آذر به گفت‌وگو با مخاطبان خود مي‌پردازند.
بيوك ملكي با كتاب «بوق سگ» از انتشارات پيدايش روز اول آذر مهمان استان مازندران است. همچنين رضا موزوني در جلسه‌ نقد و بررسي كتاب «مورچه و گلوله كاموا» كه در انتشارات علمي فرهنگي منتشر شده و در چهار محال و بختياري برگزار مي شود، شركت مي‌كند.
در ادامه روز دوم آذر همزمان با روز كتاب‌گردي يك شاعر و يك نويسنده‌ نام آشناي ادبيات كودك و نوجوان به ديدار مخاطبان خود در خراسان جنوبي و سمنان مي‌روند. در اين ديدار افسانه شعبان‌نژاد با كتابخانه‌ سيار همراه مي‌شود و با كتاب «يك شعر بي‌طاقت» از انتشارات كانون پرورش فكري به ميان كودكان روستايي مي‌رود. همچنين قرار است رمان «راز خانه‌ سه خواهرون» در استان سمنان نقد و بررسي شود.
در روز پنجم آذر سيد عباس تربن با كتاب «عشق‌هاي لنگه به لنگه» از انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در بين اعضاي كانون كردستان حاضر خواهد شد و ديدار نويسندگان و شاعران با مخاطبان خود تا پايان آذر ادامه دارد.
از سه سال پيش به ابتكار احمد مسجد جامعي آخرين پنجشنبه هفته كتاب روز كتابگردي نام گرفته اما امسال به علت همزماني آخرين پنجشنبه هفته كتاب با ايام سوگواري ماه صفر، كتابگردي به هفته بعد از آن (پنجشنبه دوم آذر) موكول شد.

* مربيان كانون به روستاهاي زلزله‌زده كرمانشاه مي‌روند
مربيان كتابخانه‌هاي سيار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با هدف امداد فرهنگي و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، هنري به روستاهاي زلزله‌زده كرمانشاه اعزام شدند.
گروه امداد فرهنگي كانون در پي خدمات‌رساني به حادثه ديدگان زلزله كرمانشاه در قالب چهار گروه به ارائه خدمات فرهنگي به كودكان و نوجوانان در روستاهاي كوئيك، امام عباس عليا و سفلي، الياسي احمد، الياسي محمود، بهادر قلعه، ريزه وند، آئينه و پنج ستون مي‌پردازند.
ستاد امداد فرهنگي كودك و نوجوان مناطق زلزله‌زده كرمانشاه كه از مربيان استان‌هاي ايلام، كردستان، همدان و كرمانشاه تشكيل شده‌ است همچون روزهاي اوليه خدمات لازم را در زمينه‌هاي فرهنگي به كودكان و نوجوانان روستاهاي مناطق زلزله‌زده ارائه مي‌كنند.
فعاليت‌هايي نظير قصه‌گويي، اجراي نمايش، اوريگامي، نمايش خلاق، آموزش شعر و داستان، خوش‌نويسي، كاردستي و بازي نيز از سوي مربيان كانون براي كودكان انجام مي‌شود و اين مربيان در عين حال هدايايي فرهنگي همچون كتاب، اسباب‌بازي و لوازم‌التحرير بين كودكان و نوجوانان زلزله‌زده كرمانشاه توزيع مي‌كنند.
اعزام مربيان كتابخانه‌هاي سيار كانون به مناطق زلزله‌زده‌ غرب كشور با هدف امدادرساني فرهنگي از صبح روز دوشنبه 29 آبان 1396 آغاز شده است و از استان‌هاي ديگر نيز به منظور جايگزين كردن افراد با نيروهاي تازه نفس تا عادي شدن وضعيت زلزله‌زدگان ادامه دارد.

* «دست كودكي‌ات را بگير» نمايشگاه شد
نمايشگاه كتاب‌هاي منتخب كميك استريپ در كتابخانه‌ تخصصي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ميزبان علاقه‌مندان است.
علاقه‌مندان مي‌توانند تا پايان آذر از ١٧ عنوان كتاب غيرفارسي، ٢٧ عنوان كتاب فارسي، ٤ عنوان نشريه غيرفارسي و ٣ عنوان نشريه فارسي با محتواي كميك استريپ ديدن كنند.
آثاري همچون «اگر داوينچي مرا مي ديد»، «little lit»، سقوط به بالا، لوك خوش شانس و ملانصرالدين برخي آثاري است كه علاقه‌مندان مي‌توانند در اين نمايشگاه مطالعه كنند.
اين نمايشگاه كه «دست كودكي‌ات را بگير» نام دارد همه روزه از ساعت 8 تا 16 در كتابخانه‌ مرجع كانون پرورش فكري، در خيابان شهيد بهشتي، خيابان خالد اسلامبولي، ساختمان ملك شامران ميزبان علاقه‌مندان است.
فراهنگ**1883**1823 دريافت: مريم جلوداران**انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر