۲ آذر ۱۳۹۶، ۰:۳۹
کد خبر: 82739866
T T
۰ نفر
گروه هاي فلسطيني براي برگزاري انتخابات تا پايان سال 2018 توافق كردند

تهران- ايرنا- گروه هاي فلسطيني حاضر در مذاكرات قاهره در بيانيه مشتركي براي برگزاري انتخابات پارلماني و رياست تشكيلات خودگردان تا پايان سال 2018 ميلادي توافق كردند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ايرنا به نقل از شبكه خبري روسيا اليوم، گروه هاي فلسطيني از كميته مركزي انتخابات و دستگاه هاي ذيربط خواستند، كليه اقدامات مربوط به برگزاري انتخابات پارلماني، رياست تشكيلات خودگردان و مجلس ملي فلسطين را انجام دهند.
اين گروه ها همچنين در بيانيه اي از كميته مركزي انتخابات خواستتد، حداكثر تا پايان سال 2018 انتخابات را برگزار كند. آنها همچنين از محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز خواستند زمان انتخابات را پس از مشورت با گروه ها و نهادهاي ملي و سياسي مشخص كند.
اين گروه همچنين بر لزوم اعمال اختيارات دولت وفاق ملي در باريكه غزه و انجام مسئوليت هاي آن در ارتباط با اجراي توافق 12 اكتبر(20 مهرماه) ميان جنبش هاي فتح و حماس در اين زمينه تاكيد كردند.
شركت كنندگان در اين مذاكرات همچنين براي از سرگيري نشست هاي خود در ماه فوريه آينده توافق كردند.
مسئولاني از 13 گروه فلسطيني روز دوشنبه وارد قاهره شدند تا در جريان گفت و گوهايي سه روزه راه هاي تشكيل دولت وحدت ملي جديد و برگزاري انتخابات را مورد بررسي قرار دهند.
طبق توافق انجام شده ميان فتح و حماس در 12 اكتبر (20 مهرماه)، تشكيلات خودگردان فلسطين از ابتداي ماه دسامبر(10 آذرماه) اداره امور نوار غزه را برعهده خواهد گرفت.
جنبش مقاومت اسلامي (حماس) از سال 2007 اداره امور نوار غزه را در دست داشت.
رياست هيات حماس در مذاكرات قاهره را صالح العاروري معاون دفتر سياسي حماس برعهده دارد و يحيي السنوار رئيس دفتر سياسي حماس درنوار غزه و خليل الحيه معاون وي و صلاح البردويل و حسام بدران از اعضاي دفتر سياسي حماس جزو اين هيات هستند.
رياست هيات اعزامي جنبش فتح را نيز 'عزام احمد' عضو كميته مركزي جنبش فتح برعهده دارد.
شبد**1480*9122*مترجم:غلامرضا رفيع**انتشار دهنده: مهدي نعمتي
۰ نفر