۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82740229
T T
۰ نفر
پيشرفته ترين زيردريايي هسته اي آمريكا وارد كره جنوبي شد

پكن- ايرنا- با افزايش تنش ها در شبه جزيره كره ميان واشنگتن و پيونگ يانگ، يك زيردريايي داراي قدرت اتمي آمريكا وارد كره جنوبي شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از خبرگزاري يونهاپ، اين زيردريايي از روز چهارشنبه وارد يكي از بنادر كره جنوبي شده و قرار است ماموريت هايي در قاره آسيا انجام دهد.
فرماندهي نيروي دريايي آمريكا در كره جنوبي با انتشار بيانيه اي اعلام كرده است زيردريايي مدل ويرجينيا كه داراي قدرت حملات اتمي است، از برنامه هاي نظامي آمريكا در اين كشور و منطقه پشتيباني مي كند.
زيردريايي 'يو اس اس مي سي سي پي' آمريكا با هدف تقويت تبادلات ميان نيروهاي دريايي دو كشور در جزيره جيجو كره جنوبي پهلو گرفته است.
اين بيانيه مي افزايد، دو كشور داراي ارتباطات بسيار نزديك نظامي هستند و پهلو گرفتن زيردريايي بخشي از اقدامات آنها براي حراست از صلح و امنيت منطقه است.
نيروي دريايي آمريكا مي گويد كه اين زيردريايي، پيشرفته ترين زيردريايي دنيا به حساب مي آيد كه قابليت رادارگريز بودن دارد و با 150 خدمه به كره جنوبي آمده است.
اين زيردريايي هفت هزار و 800 تني اصولا در پايگاه هاوايي آمريكا قرار دارد و داراي 114 متر طول و بيش از 10 متر عرض است و مي تواند تا عمق 250 كيلومتري زير آب با سرعت 25 مايل دريايي شناور باشد.
در عين حال كره جنوبي مي گويد با هدف كاهش تنش ها در شبه جزيره و همچنين برگزاري بازي هاي زمستاني با آرامش كامل، تغيير برنامه رزمايش سالانه با آمريكا را بررسي مي كند بخصوص آنكه مجمع عمومي سازمان ملل مشعل المپيك را مروج صلح و نوعدوستي دانسته و بر اين موضوع تاكيد ورزيده است.
با اين وصف به دليل آنكه اين بار رزمايش با زمان برگزاري المپيك و پارالمپيك مصادف شده، ممكن است بهانه اي شود براي كره جنوبي و آمريكا كه براي نشان دادن حسن نيت به كره شمالي و كشاندن اين كشور به ميز مذاكرات آن را لغوكنند.
چين بارها از كره جنوبي و آمريكا خواسته است رزمايش سالانه را متوقف كنند تا كره شمالي نيز آزمايش هاي اتمي و بالستيك را متوقف نمايد و راه براي گفت و گوها باز شود كه مورد مخالفت واشنگتن و سئول قرار گرفته است.
با افزايش تنش ها در شبه جزيره كره، ژاپن نيز اعلام كرد رزمايش هاي آمادگي در برابر حمله مسلحانه از خارج ژاپن برگزار كرده است.
شبكه تلويزيوني 'ان.اچ.كي' ژاپن گزارش كرد حدود 230 نفر در يك رزمايش در استان ناگاساكي كه يك حمله موشكي در آن شبيه سازي شده بود، شركت كردند.
در اين رزمايش پرسنل نيروي زميني دفاع از خود شيوه رسيدگي به يك موشك منفجر نشده را به نمايش گذاشتند، ماموران ويژه ملبس به لباس محافظ نيز نشت و يا عدم نشت هرگونه مواد شيميايي مضر يا ميكروب از اين موشك را بررسي كردند.
ماموران آتش نشاني نيز با استفاده از آب، سوخت غير واقعي موشك را از محل پاكسازي كردند.
شيوه خارج كردن مجروحان از ساختمان هاي فروريخته و سوار كردن آنها به هليكوپتر نيز به شركت كنندگان در اين رزمايش آموزش داده شد.
آساق**231**1904**1485