۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82740351
T T
۰ نفر
تبریك سازمانها و نهادهای مختلف به  رهبر انقلاب برای پایان فتنه داعش

تهران- ایرنا - پیام های تبریك از سوی سازمان ها و نهادهای مختلف به مناسبت پایان یافتن فتنه داعش در سوریه و عراق همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا بسیاری از شخصیت های فرهنگی و سازمان های دولتی و غیر دولتی پس از پیام تبریك سردار سرلشكر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب به مناسبت پایان یافتن سیطره شجره خبیثه داعش پیام های تبریك ارسال كردند.

** مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در پیامی از پایان فتنه داعش و پاك شدن همه مناطق تحت تصرف این گروهك تروریستی ابراز خرسندی كرد.
وی در بخشی از این پیام با اشاره به همزمانی این پیروزی با آغاز روزهای ماه ربیع الاول، این موفقیت را كه توسط سردار حاج قاسم سلیمانی اعلام شده است را به رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری، مردم، رزمندگان مدافع حرم و همه صلح طلبان جهان تبریك گفت.

** حجت الاسلام محمدحسن اختری دبیركل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در پیامی به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اعلام كرد: قطعاً نقش ارزشمند ملت بزرگ ایران و دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی بویژه رییس محترم جمهوری و ارگان ها و سازمان های دولتی و نظامی كشورمان در حمایت از دولت ها و ملت های درگیر جنگ با داعش قابل تقدیر است.
در بخشی از این پیام آمده است: بی تردید این نصر كبیر مرهون درایت های حكیمانه و حمایت های بی دریغ و تعیین كننده حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای بوده است كه باعث شد پس از شش سال مبارزه و جانفشانی مجاهدان فی سبیل الله از كشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و پاكستان، «گروه تروریستی تكفیری داعش» به زباله دان تاریخ واصل گردد و حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و حریم پیروان آنان، دوباره امنیت و استقرار را پذیرا شود.

** علمای برجسته اهل سنت كشور نیز در پیام تبریك به مقام معظم رهبری تاكید كردند: در دوران پساداعش لحظه ای از تبیین فتنه های آینده گروه های افراطی در بین جوانان امت اسلامی غفلت نخواهیم كرد.
در این پیام كه نام 33 تن از اعضای شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و جمعی از ائمه جمعه و مدیران مدارس دینی مناطق اهل سنت در آن ذكر شده، خطاب به رهبر معظم انقلاب آمده است: پیام مهم اخیر سرلشكر سلیمانی، مجاهد راستین سپاه اسلام خطاب به حضرتعالی، مبنی بر ریشه كن شدن شجره خبیثه گروهك تكفیری، صهیونیستی داعش در عراق و سوریه چنان شعفی در قلب مسلمین جهان بخصوص مسلمانان ایران اسلامی و ملت های مظلوم عراق و سوریه پدید آورد كه قابل وصف نیست.
علمای اهل سنت افزودند: بی شك تحقق این پیروزی بزرگ و شكست این توطئه منحوس درآغازین روزهای ماه پر بركت ربیع الاول، مرهون الطاف بی كران الهی و عنایت ویژه پیامبر اعظم (ص) و رهبری حكیمانه، شجاعانه و مقتدرانه حضرتعالی، بصیرت هوشمندانه علمای دینی و خیزش امت اسلامی جهت مقابله با این فتنه عظیم بود كه با مجاهدت های ماندگار رزمندگان و شهدای گرانقدر جبهه بزرگ مقاومت اسلامی اعم از شیعه و سنی در دفاع از كیان اسلامی، مقدسات مسلمین و سرزمین های اسلامی پدید آمده و موجب پایان یافتن سیطره شجره خبیثه داعش و ریشه كن شدن آن از بلاد اسلامی گردید.
در این پیام همچنین آمده است: اینك نیز كه موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت اسلامی تغییر یافته و این جبهه در اوج صلابت و اقتدار به سر می برد، در شرایط پسا داعش با درك فتنه های دامنه دار مستكبران عالم و اذناب آنان، لحظه ای از تبیین فتنه های آینده گروه های افراطی در بین جوانان امت اسلامی غفلت نخواهیم كرد و با حفظ هوشیاری و وحدت و كار بصیرت زای فرهنگی و عدم غفلت از مكر و كید دشمنان اسلام مانع از رویش مجدد این علف های هرز در مرتع اندیشه های خام جوانان جهان اسلام خواهیم گردید.

** فرهنگ بسیجی مظهر ثبات، افتخار و عظمت نظام اسلامی ایران است
ارتش در بیانیه‌ای تصریح كرد: فرهنگ بسیجی به مثابه الگویی كارآمد در عرصه‌های مختلف مظهر ثبات، افتخار و عظمت نظام اسلامی ایران است.
در بخش دیگر این پیام آمده، ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت هفته بسیج، تاكید كرد: فرهنگ بسیجی به مثابه الگویی كارآمد در عرصه‌های مختلف مظهر ثبات، افتخار و عظمت نظام اسلامی ایران است.
در این بیانیه‌ با تبریك سی و هشتمین سالروز تشكیل نیروی مقاومت بسیج به آحاد بسیجیان ولایت‌مدار،تصریح كرد: سازمان بسیج مستضعفان كه با تدبیر و ژرف نگری امام خمینی (ره) تشكیل شد، در مدتی كوتاه تبدیل به شجره طیبه ای شد كه ملت ایران را از گردنه‌های پر خطر عبور و در مسیر تعالی و پیشرفت قرار داد.
این بیانیه می افزاید: حافظه تاریخی ملت ایران شهادت می دهد عبور موفق انقلاب و نظام از چالش‌ها، بحران‌ها و فتنه‌های طراحی شده توسط جبهه دشمنان داخلی و خارجی از جمله آنچه در جنگ تحمیلی 8 ساله و فتنه‌ سال 88 بر كشور گذشت، مرهون هوشمندی، بصیرت و فداكاری‌های كم نظیر آحاد مدافعان انقلاب و میهن اسلامی به ویژه بسیجیان دریادل تحت رهنمودهای حكیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ماندگاری این شجره طیبه موجب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.
همچنین در این بیانیه آمده است: بسیج مردمی به عنوان یكی از آموزه‌های مكتب اسلام و پیروی از ولایت فقیه و گفتمان انقلاب اسلامی برای بشریت و نجات ملل تحت استیلای سلطه گران و سلطه پذیران؛ امروز نقش و كارایی تعیین كننده خود را در صحنه‌های مقابله با تروریست های تكفیری به منصه‌ی ظهور رسانیده است.
در بخش دیگر پیام آورده شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریك هفته بسیج به بسیجیان ولایتمدار و غیرتمند، از حماسه آفرینی آنان و خانواده شهدای معظم بسیج كه در دوران دفاع مقدس با بذل جان، نهال انقلاب را آبیاری كردند،تجلیل و برای این استوانه های نظام در پیشبرد اهداف كشور آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

*پیام تبریك سردار دهقان به سردار سلیمانی
مشاور فرمانده كل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در پیامی ، پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر داعش را به سردار سرلشكر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه تبریك گفت.
سردارسرتیپ پاسدار حسین دهقان افزود: پیام مسرت بخش و آكنده از اخلاص و ایمان شما برادر عزیز و بزرگوار به محضر فرمانده معظم كل قوا و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در طلیعه همدلی و شادی امت اسلام حلاوتی دو چندان به ربیع‌الاول مبارك بخشید و چراغ امید در دل مجاهدین راه حق و حقیقت و مستضعفان عالم فروزان‌تر ساخت.
وی گفت: بی‌شك این پیروزی عظیم كه در ظل عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) و در سایه رهبری حكیمانه مقام عظمای ولایت و در اثر مجاهدت جوانان صالح و شیردلان جبهه مقاومت از ایران اسلامی، عراق،‌سوریه، افغانستان و پاكستان و پشتیبانی دولت نیروی‌های مسلح تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی میهن عزیزمان به دست آمد و امید طاغوتیان جهان در به ثمر نشاندن شجره ملعونه و خبیثه داعش را به پاس و ناكامی بدل كرد.
وی اظهار داشت: نه پیروزی و انتصاری طبیعی و برابر قواعد جاری نظامی بلكه نمونه‌ای دیگر از وعده الهی در آیه شریفه (اذ تستفیثون ربكم فاستجاب لكم ا نی ممدكم بالف من الملائكته مردفین، و ما جعله الله الا بشری و لتطمئن به قلوبكم و ما النصر الا من عندالله ان الله عزیز حكیم) بود كه دست قدرت الهی پروردگاری كه موهن كلید الكافرین است از آستین شاگردان مكتب امام و مرادمان را نمایان ساخت كه راه و رسم شهادت را جاوید و بی‌پایان می‌نماید.
سردار دهقان بیان داشت: با درود بی‌پایان به ارواح مطهر شهدا به ویژه شهدای عزیز و والامقام مدافع حرم اهل بیت (ع) و حریم انسانیت و شرافت و با تبریك این پیروزی عظیم به محضر فرمانده معظم كل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، ملت شریف ایران، مرجع بصیر حضرت آیت‌اله العظمی سیستانی (دامت بركاته) برادر ارجمندم سید مقاومت حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله (حفظه الله) جنابعالی ملت و مسئولین كشورهای عراق و سوریه و مجاهدان جبهه مقاومت، از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون همه عزیزان در تداوم پیروزی‌ها و نابودی فتنه‌های طواغیت كفر و تكفیر استكباری صهیونیستی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشكر پاسدارحاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام كرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریك گفت.
رهبرمعظم انقلاب نیز درپاسخ به سردارسلیمانی نوشتند: خدای بزرگ را با همه وجود سپاسگزارم كه به مجاهدات فداكارانه شما وخیل عظیم همكارانتان در سطوح مختلف، بركت عطا فرمود و شجره‌ خبیثه ای را كه به دست طواغیت جهان غرس شده بود، به دست شما بندگان صالح در كشور سوریه و عراق ریشه كن كرد.
اجتمام**1003*1724* خبرنگار: محمدرضا جعفرملك * انتشار: حسین فتح الهی