۴ آذر ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 82741783
T T
۰ نفر
پليس چين درپي رسوايي در يك آموزشگاه، همه مهدكودك هاي پكن را بازرسي مي كند

پكن-ايرنا- پليس پكن به دنبال رسوايي اخلاقي و برخوردهاي نامناسب و انجام اقدامات خشونت آميز در يكي از آموزشگاه هاي پيش دبستاني در اين شهر، تمامي مهد كودك هاي پايتخت چين را مورد بازرسي قرار مي دهد.

به گزارش ايرنا از روزنامه گلوبال تايمز چين در روز شنبه، موضوع رسوايي اخير باعث نگراني گسترده در ميان والديني شده است كه كودكانشان در مهد كودك حضور دارند.
كميسيون آموزش و پرورش شهر پكن در بيانيه اي از همه مهد كودك هاي اين شهر كه بيش از 22 ميليون نفر را تحت آموزش دارند، خواسته است اخلاق كاري و حرفه اي و كيفيت آموزشي و به خصوص مسايل امنيتي در اين آموزشگاه ها را بهبود بخشند.
اين كميسيون افزوده است: پس از يك مورد رسوايي در يك مهد كودك خصوصي شهر پكن پليس تمامي مهدها را در همه بخش ها و مناطق شهر مورد بازرسي قرار مي دهد و لازم است آموزشگاه ها با نيروهاي پليس همكاري كنند.
اين كميسيون از اخبار دريافتي از برخي پيش دبستاني ها ابراز نگراني و اعلام كرده است با هر كسي در هر مقامي كه باشد در آموزشگاه هاي متخلف برخورد خواهد شد.
برخي از مادران كودكاني كه با آنها برخوردهاي خشن و غيراخلاقي شده است در حالي كه در مصاحبه با خبرنگاران گريه مي كردند گفته اند كه بايد رييس مهد كودك و معلماني كه باعث اين رسوايي شده اند به مجازات برسند.
تصاوير ويديويي كه از پيش دبستاني مذكور بدست آمده است نشان مي دهد كه چند معلم يك كلاس، كودكان را وادار مي كردند در مقابل يكديگر به بهانه اينكه نقش دكتر يا پرستار و يا بيمار را بازي مي كنند، عريان شوند.
همچنين مشاهدات و مستندات حاكي است كه پس از صرف ناهار به برخي از كودكان قرص هاي خواب آور داده مي شده و بعضا معلمان اين كلاس كه سه نفر بودند كودكان را با سوزن زدن به دستانشان تنبيه مي كرده اند.
اين مهد كودك خصوصي كه در سال 1998 ميلادي در پكن تاسيس شد و از سهامداران بورس نيويورك مي باشد و داراي بيش از 500 مهد كودك در بيش از 300 شهر چين است.
آساق**231**1904*1144*1144* انتشار دهنده: عليرضا جباري