۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹
کد خبر: 82743288
T T
۰ نفر
احتمال انحلال 2 شورای شهر در كهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- مدیركل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری كهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت انتخاب نكردن شهردار از سوی اعضای شورای شهر لنده و قلعه رئیسی درخواست انحلال این شوراها در دستور كار مسئولان استانی قرار می گیرد.

سیدعبدالكریم عزیزی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با روندی كه اعضای شورای شهر لنده و قلعه رئیسی در پیش گرفته‌اند احتمال انحلال شورای این 2 شهر به‌دلیل انتخاب نكردن شهردار وجود دارد.
وی افزود: شهرداران شهرهای لنده و قلعه رئیسی تاكنون به سبب اختلافات بین اعضای شوراهای این 2 شهر در مهلت قانونی انتخاب نشده اند.
مدیركل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: با توجه به اینكه فرصت این 2 شورا برای انتخاب شهردار به اتمام رسیده این 2 شورا به شورای هیئت تخلفات معرفی می شوند.
عزیزی تصریح كرد: جلسه شورای شهر لنده سه بار با حضور پنج نفر از اعضای این شورا تشكیل شد اما هنگام رای گیری سه نفر رای می دهند و 2 نفر به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده، محل انتخابات و جلسه را ترك می كنند.
وی عنوان كرد: با شرایط پیش آمده با وزارت كشور مكاتبه‌ای صورت گرفته تا در این زمینه تصمیم گیری كنند.
مدیركل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اگر آخرین صورتجلسه شورای لنده و انتخاب شهردار مورد تایید وزارت كشور قرار بگیرد مراحل بعدی انتخاب شهردار انجام می شود.
وی گفت: در غیر این صورت اگر این انتخاب و صورت جلسه رد شد براساس قانون در خواست انحلال شورای اسلامی لنده از سوی فرمانداری به وزارت كشور در دستور كار قرار می گیرد.
عزیزی در خصوص انتخاب شهردار قلعه رئیسی از سوی شورای شهر، افزود: اعضای شورای شهر قلعه رئیسی تا كنون به سبب اختلافات نتوانسته اند در مهلت قانونی شهردار این شهر را انتخاب كنند.
كهگیلویه و بویراحمد 8شهرستان و 17 شهر دارد. شورای اسلامی 14شهر استان در مهلت قانونی نسبت به معرفی شهردار اقدام كرده اند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده:علیزاده
9868/1662