۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳
کد خبر: 82745515
T T
۰ نفر
رفع تصرف افزون بر 281 هزار متر مربع زمین ملی و دولتی در قشم

قشم - ایرنا - مدیر كنترل و نظارت بر اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 281 هزار و 352 متر مربع از اراضی ملی و دولتی در 72 عملیات از ابتدای امسال تا كنون در این جزیره رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، صابر قهرمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش اراضی رفع تصرف شده در این استان 192 میلیارد و 110 میلیون و 200 هزار ریال است.
وی افزود: در همین راستا و از ابتدای آذر ماه 22 هزار و 710 متر مربع از اراضی دولتی به ارزش هفت میلیارد و 744 میلیون ریال در این جزیره رفع تصرف شد.
قهرمانی ادامه داد: طی 6 عملیات در بندر تاریخی لافت، روستاهای هُلُر، رمكان و موزِن رفع تصرف از این اراضی صورت گرفت.
وی تصریح كرد: عملیات رفع تصرف با همكاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی و دریابانی، دهیاری ها و شوراهای اسلامی و با یاری ریش سفیدان مناطق و مردم جزیره قشم به انجام رسید.
مدیر كنترل و نظارت بر اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم به اهمیت مبارزه با پدیده زمین خواری در منطقه آزاد قشم اشاره و اظهار كرد: مبارزه با این پدیده در جزیره به صورت مستمر و با جدیت كامل دنبال می شود.
جزیره قشم با یك هزار و 500 كیلومتر مربع وسعت، 135 كیلومتر طول و عرض متوسط 14 كیلومتر، در فاصله 20 كیلومتری جنوب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است. شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
انتشار: حسین آزادمنجیری
7500