۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82746761
T T
۰ نفر

ناباروري در ايران بيش از ديگر كشورها است

۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82746761
ناباروري در ايران بيش از ديگر كشورها است

تهران - ايرنا - مدير عامل مجتمع دارويي درماني هلال ايران با اعلام وجود 3ميليون زوج نابارور در كشور گفت: ميزان ناباروري در ايران بيش از ديگر كشورها است.

دكتر حميد چوبينه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا با اعلام اين كه ميانگين ناباروري در ديگر كشورها حدود 10 تا 15 زوج ها است، گفت: اين آمار در ايران نشان مي دهد حدود 20 درصد زوج هاي ايراني نابارور هستند.
وي يكي از دلايل اين موضوع را افزايش سن بارداري در ايران اعلام كرد و گفت: مراكز درمان ناباروري در ايران پيشرفت خوبي در اين عرصه داشتند و در سطح استانداردهاي بين المللي در درمان ناباروري هستند.
چوبينه با اشاره به اينكه بيش از پنج هزار زوج نابارور در كشور وارد پروسه درمان در مركز درمان هلال احمر شدند، گفت: حدود 39درصد مراجعه كنندگان براي درمان به اين مركز، داراي فرزند شدند.
به گفته وي، در چهار سالي كه از تاسيس مركز درمان ناباروري هلال احمر مي گذرد، حدود يك هزار نوزاد متولد و يا در آستانه تولد هستند.
وي با اعلام برگزاري سمپوزيوم 'تازه هاي تحقيقات و درمان ناباروري' در روز نهم آذرماه سال جاري گفت: جمعيت هلال احمر ظرفيت هاي بسياري در درما ناباروري در اختيار دارد.
وي با تاكيد بر اينكه برگزاري مجامع و گردهمايي علمي تاثير بسيار زيادي در پيشرفت علم و كارآمد كردن دانش آموخته شده و به كارگيري آن در زمينه خدمات رساني به مردم دارد، افزود: سال گذشته نخستين سمپوزيوم درمان ناباروري با حضور محققاني از كشور ايران و ايتاليا به همت جمعيت هلال احمر ايران برگزار شد.
چوبينه اضافه كرد: امسال نيز اين سمپوزيوم با حضور متخصصان و اساتيدي از كشورمان برگزار مي شود و پژوهشگران اين عرصه، تازه هاي تحقيقات و روش هاي جديد درمان ناباروري را با يكديگر تبادل مي كنند.
مديرعامل مجتمع دارويي درماني هلال ايران درباره ضرورت اهميت برگزاري سمپوزيوم درمان ناباروري در ايران گفت: ظرفيت جمهوري اسلامي ايران براي درمان ناباروري در سطح استانداردهاي بين المللي است و اين مهم مي تواند ايران را به مركز توريسم درماني منطقه تبديل كند.
وي همچنين تبادل نظرات متخصصان و اساتيد درمان ناباروري را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و گفت: اين تعاملات مي تواند به كابردي شدن دانش نيز منتج شود.
چوبينه، وجود سه ميليون زوج نابارور در كشور را يكي ديگر از ضرورت هاي برگزاري اين نوع همايش ها در كشور دانست.
اجتمام**3377**1021
خبرنگار: سمانه زين العابدين**انتشار: حسين نوروزيان
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej