۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82747226
T T
۰ نفر
نزديك به 13هزار و 500 دقيقه ويژه برنامه هفته وحدت از راديو

تهران –ايرنا- همزمان با فرارسيدن هفته وحدت و سالروز ميلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) شبكه هاي مختلف راديو به توليد و پخش 462 برنامه به مدت 13 هزار و 477 دقيقه اقدام كرده اند.

به گزارش گروه اخبار فرهنگي ايرنا مدير روابط عمومي معاونت صداي سازمان صدا و سيما روز چهارشنبه گفت: 'عيدانه و لبخند' عنوان ويژه برنامه راديو ايران در هفته وحدت است كه در قالب تركيبي نمايشي، چهارشنبه 15 آذر ماه ساعت10:00 ويژه 17 ربيع الاول ميلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به روي آنتن مي‌رود.
علي اكبر خدابخش افزود : 'دور عاشقان' نيز ديگر برنامه راديو ايران در قالب كلامي پيامي است كه به سيره عملي حضرت محمد (ص) و ائمه معصومين (ع) مي‌پردازد. اين برنامه به تهيه كنندگي حسين معصومي و گويندگي احسان همتي سه‌شنبه و چهارشنبه 15 و 16 آذر ماه ساعت 22:30 پخش مي‌شود.
خدابخش با اشاره به تدارك راديو اقتصاد به مناسبت هفته وحدت افزود: اين شبكه راديويي در ويژه برنامه 'روزاز نو' كه ساعت 6:30 دقيقه 11 و 15 آذر ماه به روي آنتن مي‌رود، به گفتگو با امام جمعه مناطق سني نشين و بحث اشتراكات ديني و مذهبي و لزوم وحدت بين شيعه و سني، اهميت اخلاق حسنه به عنوان پيام اصلي رسالت، بيان سيره اقتصادي پيامبر اكرم (ص)، چگونگي استفاده از سيره اقتصادي پيامبر اكرم(ص) در زندگي امروزه و بررسي الزامات وحدت در بين مذاهب استانهاي سني‌نشين مي‌پردازد. اين برنامه به تهيه كنندگي مهدي شيار به روي آنتن مي‌رود. 'كار و نوا' نيز ديگر برنامه راديو اقتصاد است كه جمعه 10 آذر ماه ساعت 15:05 دقيقه پخش شده و به بررسي آواهاي مربوط به ميلاد رسول اكرم(ص) به ويژه در مناطق سني‌نشين مي‌پردازد. اين برنامه به تهيه كنندگي مهرگان سوادكوهي و با حضور هوشنگ جاويد كارشناس و پژوهشگر حوزه موسيقي پخش مي‌شود.
مدير روابط عمومي معاونت صدا با بيان اينكه راديو فرهنگ در برنامه 'هفت كوچه' كه ساعت 8:30 روزهاي 10، 11 و 13 آذرماه به تهيه كنندگي هادي موسوي‌نژاد و گويندگي سكينه ارجمندي پخش مي‌شود، ضمن گراميداشت ولادت نبي اكرم (ص)، هفته وحدت در فرهنگ مردم ايران زمين را نيز مرور مي‌كند، خاطرنشان كرد: اين شبكه همچنين در برنامه 'عصرانه با انديشه' راديو فرهنگ نيز كه ساعت 17:00روز جمعه10 آذر ماه به روي آنتن مي‌رود، انديشه هاي حضرت رسول(ص) و نقش ايشان در فرهنگ اسلامي را مرور مي‌كند. عليرضا راد تهيه كننده و دانيال معنوي گوينده اين برنامه هستند.
وي در تشريح برنامه هاي هفته وحدت راديو قرآن گفت: 'صبح اميد' كه روز جمعه 10 آذر ماه ساعت 9:15 از راديو قرآن پخش مي‌شود، مهدويت از منظر اسلام، بزرگداشت آغاز هفته وحدت و بررسي مقوله وحدت با توجه به تهديدهاي دشمنان براي تفرقه افكني بين مسلمانان را مرور مي‌كند. علاوه بر اين برنامه 'مهرتابان' اين شبكه راديويي نيز از 11 تا 15 آذر ماه ساعت 9:15 به روي آنتن مي رود و به معرفي جايگاه پيامبر (ص) در قرآن والگو بودن پيامبر (ص ) و رافت ورحمت پيامبر ( ص) از ديدگاه قرآن مي‌پردازد.
خدابخش در ادامه با بيان اينكه راديو تهران نيز به مناسبت اين ايام برنامه هاي ويژه اي را تدارك ديده است، تصريح كرد: برنامه'تهران در شب' كه ساعت 00:00 از تاريخ 11 تا 16 آذر ماه پخش مي‌شود، به معرفي چاوش خاني ها، معرفي كتاب يا اشعار درباره حضرت رسول (ص)، تشريح و تبيين مراسم مختلف در روز تولد حضرت رسول (ص) مي‌پردازد. 'سايه روشن' نيز ديگر برنامه اين شبكه است كه اين هفته با پخش در ساعت 15:00 در قالب مستند اشتغال و زندگي افراد سني در كنار شيعيان و معرفي كتابخانه امام جعفر صادق(ع) در شهر تهران به روي آنتن مي‌رود.
مدير روابط عمومي معاونت صدا در ادامه و در توضيح ويژه برنامه هاي راديو معارف عنوان كرد: 'حديث آفتاب' 16 آذر ماه ساعت 22:30 پخش شده و سخنراني حضرت امام در جمع مسلمانان شيعه و سني و توصيه هاي ايشان به حفظ وحدت در ميان مسلمين را به روي آنتن مي‌برد. 'بر بال سخن' نيز كه در خصوص حفظ و حدت ميان مسلمانان و نقش آن در توسعه و عمران كشورهاي مسلمان همچنين وحدت و نقش آن در آباداني كشورهاي مسلمان سخن مي‌گويد، 13 تا 15 آذر ماه ساعت 13:10 پخش مي‌شود.
خدابخش با بيان اينكه راديو جوان نيز همچون سال هاي گذشته با دست پر به استقبال هفته وحدت ميرود، اظهار داشت: 'قرار' اين شبكه راديويي ساعت11:30در هفته وحدت پخش و به خصوصيات اخلاقي پيامبر (ص)، مهرباني و محبت پيامبر اشاره خواهد داشت. ضمن اينكه آيتم هايي نيز به مناسبت هفته وحدت پخش مي‌نمايد. 'راه و بيراه' ديگر برنامه راديو جوان است كه ساعت 23:00 تاريخ 12 آذر ماه پخش مي‌شود، اهميت و جايگاه هفته وحدت، متن و گزارش از هفته وحدت و فضايل اخلاقي پيغمبر (ص) را بررسي مي‌نمايد.
مدير روابط عمومي معاونت صدا در ادامه از برنامه هاي 'باگزارشگران' و 'عصرانه' به عنوان برنامه هاي ويژه هفته وحدت راديو ورزش نام برد و افزود: با گزارشگران ساعت21:45 دقيقه 15 آذر ماه پخش شده و به مصاحبه با پيشكسوتان و تبريك به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و الگوبرداري از اخلاق ايشان مي‌پردازد. برنامه 'عصرانه' نيز در اين هفته ساعت 17:00 پخش شده و به پخش سرود و تبريك به مناسبت ولادت حضرت رسول اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تبريك هفته وحدت، پخش موسيقي و موضوع هفتگي شبكه كه مهرورزي است، اشاره مي‌كند.
وي از برنامه هاي متعدد راديو سلامت در هفته وحدت ياد و خاطرنشان كرد: 'صبح و زندگي'ساعت 7:05 در ايام هفته وحدت به روي آنتن مي‌رود و به تاثير همبستگي در روابط اجتماعي، وحدت و انسجام ملي، ارتباط با مراكز هرمزگان، گلستان و كردستان در مورد وحدت بين مسلمانان اختصاص دارد. 'پشت پلك صبح' نيز ساعت00:30 دقيقه بامداد در هفته وحدت پخش شده و سيره نبوي، اخلاق و مهرورزي، نقش همراهي و همدلي در پيشرفت جامعه، نقش انسجام و وحدت در پيشرفت جامعه را مرور مي‌كند.
خدابخش در تشريح برنامه هاي راديو گفت و گو تصريح كرد: برنامه 'صبح و گفت و گو' ساعت7:00در هفته وحدت به روي آنتن مي‌رود و به بررسي دلايل نامگذاري اين هفته به نام هفته وحدت و اطلاع رساني هاي مربوط به برنامه هاي فرهنگي هفته وحدت مي‌پردازد. 'ضيافت' نيز در قالب ميزگرد ساعت22:00 15 آذر ماه پخش شده و با كارشناسان حوزه تقريب مذاهب درخصوص ضرورت و اهميت وحدت مسلمانان در عصر حاضر گفت و گو خواهد داشت.
مدير روابط عمومي معاونت صدا از تدارك اداره كل هنرهاي نمايشي راديو به مناسبت هفته وحدت خبر داد و اظهار كرد: 'ستاره خلقت' ساعت20:00 11 آذر ماه پخش مي‌شود، با اين مضمون به روي آنتن مي‌رود كه فاطمه كه از دختران ثروتمند عرب بود به دنبال پيرزني كه پيشگويي مي داند مي فرستد تا بفهمد كه چرا هيچ يك از خواستگارانش را قبول نمي كند...
وي همچنين با بيان اينكه راديو صبا نيز در اين ايام ويژه برنامه هايي را به روي آنتن مي‌برد، گفت: راديو صبا با برنامه زنده 'همپاي صبا' در قالب مسابقه تلفني و پيامكي به صورت زنده و مستقيم در هفته وحدت همراه مخاطبان مي شود همپاي صبا عنوان برنامه اي از پخش و نظارت راديو صباست كه در هفته وحدت به صورت زنده در قالب مسابقه تلفني و پيامكي پخش مي شود در اين برنامه پرسش هايي با موضوع سيره رسول اكرم (ص) و پيام ارزشمند هفته وحدت مطرح مي شود و با همراهي مخاطبان به آن ها پاسخگويي خواهد شد اين برنامه از شنبه تا چهارشنبه در ساعت 17:30 به تهيه كنندگي و نويسندگي محسن جواهري با گويندگي مهدي پر ، به مدت 30 دقيقه پخش مي شود.
خدابخش در پايان با تأكيد مجدد بر اين كه شبكه هاي سراسري راديو در مجموع 462 برنامه به مدت 13 هزار و 477 دقيقه به مناسبت هفته وحدت تدارك ديده اند، خاطرنشان كرد: راديو پيام نيز همصدا با ديگر شبكه ها در تحريريه پخش به انعكاس جشن و شادي مردمي در سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اكرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت بين مسلمانان، لزوم حفظ وحدت و يكپارچگي بين مسلمانان، گوشه هايي از زندگي و احاديث بيانات حضرت رسول اكرم(ص) و زندگي و بيانات امام جعفرصادق(ع) از ديدگاه انديشمندان و همچنين پخش موسيقي هاي مرتبطخواهد پرداخت.
فراهنگ**1540**1823
دريافت: حميد بحرينيان* انتشار: طاهره نبي ا للهي
۰ نفر