۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82747777
T T
۰ نفر
واقعیت شكست بزرگ داعش، آمریكایی ها را شگفت زده و نگران كرده است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات مایك پنس معاون رییس جمهوری آمریكا گفت: تكرار بیش از حد و اندازه اتهام زنی های مقامات آمریكایی علیه ایران نشان می دهد آنان یا از سر عمد و آگاهانه چشمان خود را بر روی واقعیت شكست های بزرگ داعش در دو كشور عراق و سوریه بسته اند یا از شكست این گروه تروریستی و از دست دادن قلمرو و خاك تحت تصرف آنها و سیطره بر برخی از مناطق عراق و سوریه به سختی شگفت زده و نگرانند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی افزود: متهم كردن ایران به حمایت از تروریسم از سوی مقامات آمریكایی در حالی صورت می گیرد كه ما همواره امنیت منطقه را امنیت خودمان دانسته ایم.
وی ادامه داد: بیش از پنج سال است مسوولانه و با هدف كمك به حفظ ثبات و امنیت منطقه ای، در كنار ملت ها و دولت های عراق و سوریه ایستاده ایم تا امروز در كنار مردم نگران و قربانی كشتار، خشونت و ترورهای این گروه تروریستی در گوشه و كنار جهان، شاهد پایان دولت خودخوانده و تروریستی داعش در این دو كشور باشیم.
سخنگوی وزارت خارجه تاكیدكرد: هیچ كس و هیچ كشوری نمی تواند نقش سازنده و مثبت ایران در مبارزه با پدیده شوم تروریسم در منطقه و جهان را نادیده انگارد.
قاسمی با اشاره به رویكرد فریبكارانه و مبتنی بر اختلاف افكنی بین كشورهای منطقه توسط آمریكا در خاورمیانه كه باعث ناامنی، پیچیده شدن اوضاع امنیتی، گسترش تروریسم و تنش های بالفعل و بالقوه در این منطقه شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بی توجه به اتهامات تكراری، بی پایه و بی اعتبار مقامات آمریكایی، همچنان تنها راه پاكسازی خاورمیانه از تروریسم و تنش ها و جنگ های فاجعه بار و ویرانگر را گفتگو، همكاری و اعتمادِ بین كشورهای منطقه دانسته و آنرا تنها گزینه و انتخابی می داند كه می تواند ثبات كشورها و امنیت مردم منطقه را در آینده نزدیك تضمین كند.
وی به كشورهای فرامنطقه ای توصیه كرد اگر نمی توانند نقش سازنده و موثری برای پایان مصائب انباشته شده و دردها و رنج های مردم این نقطه از جهان ایفا كنند، به اختلاف افكنی و سیاست ایجاد ترس و تهدیدهای ساختگی بین كشورهای منطقه و در نتیجه، افزایش بی اعتمادی بین كشورهای خاورمیانه دامن نزنند. بی شك امنیت، آرامش و محترم دانستن حق حاكمیت كشور ها و عدم مداخله در امور داخلی آنان و مبارزه با تروریسم و نداشتن استانداردهای چند گانه به سود تمامی كشور ها و مردم جهان است.
به گزارش ایرنا، مایك پنس معاون رییس جمهوری آمریكا روز سه شنبه درآیین هفتادمین سالروز تایید سازمان ملل متحد از موجودیت رژیم صهیونیستی، در جمع صهیونیست ها بارها و بارها بر حمایت از این رژیم تاكید كرد و گفت: ترامپ و دولت او متعهد به حمایت از اسرائیل هستند.
وی ادامه داد: رئیس جمهورترامپ در ماه گذشته استراتژی جدیدی را برابر اقدامات ثبات زدایانه ایران درمنطقه و همچنین تضعیف امنیت اسرائیل اعلام كرد. همان گونه كه او گفت هرچه قدر این تهدید را نادیده بگیریم، خطرناك تر می شود.
معاون اول رئیس جمهوری آمریكا تصریح كرد: به همین خاطر هم رییس‌جمهور ترامپ اعلام كرد كه پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید نكرده و حمایت تهران از تروریسم در سراسر منطقه و جهان را تحمل نمی‌ كند.
وی تاكید كرد: رییس جمهوری آمریكا هرگز اجازه نخواهد ایران برنامه تسلیحات هسته ای خود را توسعه دهد. این یك قول محكم به اسرائیل و به مردم جهان است.
سیام**9254**1021
خبرنگار: سجاد خسروانیان**انتشار: حسین نوروزیان
۰ نفر