۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵
کد خبر: 82748606
T T
۰ نفر
انبار مبل در خیابان امام خمینی(ره) اصفهان دچار آتش سوزی شد

اصفهان- ایرنا- حریق گسترده یك انبار و كارگاه رویه كوبی و تولیدی مبل در خیابان امام خمینی(ره) شهر اصفهان مهار و خاموش شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه آتش سوزی روز گذشته اتفاق افتاد كه به سرعت آتش ‌نشانان 11 ایستگاه آتش ‌نشانی به همراه 13 خودروی اطفائیه سنگین و فوق سنگین، 2 اطفائیه سبك، دو خودروی آبرسان، دو خودروی تخصصی حامل دستگاه تنفسی و همچنین معاون عملیات، 2 نفر از مدیران مناطق، 11 تن از مسئولان ایستگاه ها به همراه 62 ناجی آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.
محمد شریعتی با بیان اینكه اولین تیم كمتر از 4 دقیقه خود را به محل حریق رساندند درباره جزئیات این حادثه اظهاركرد: محل حادثه یك كارگاه یكهزار و 300 متری شامل سه قسمت مجزای كارگاه تولید و رویه‌ كوبی مبل و انبار نگهداری كالا تبدیل شده بود.
وی ادامه داد: آتش به شدت درحال زبانه كشیدن بود بطوری كه ستون های آهنی سوله ها دچار تغییر فرم شده و هر لحظه امكان سقوط و ریزش سقف بود كه با توجه به ارزش حرارتی بالای چوب، ابر، حلال های شیمیای، مواد پلاستیكی، چسب و تینر در این كارگاه می توانست وسعت حریق را افزایش دهد.
وی بیان كرد: این حریق می توانست با سرایت به كارگاه های مجاور بحرانی ایجاد كند كه به خوشبختانه با مدیریت و هدایت تیم ها توسط مدیرعامل سازمان از طریق شبكه بی سیم، حریق طی 13 دقیقه عملیات پیچیده و نفس گیر مهار شد.
شریعتی با اشاره به رویت دود ناشی از حریق از فاصله بسیار دور خاطرنشان كرد: جهت تسهیل ترافیك ایجاد شده در مسیر عبور خودروهای امدادی به محل حادثه ستاد فرماندهی در هماهنگی با پلیس راهور یك موج عبور سبز برای خودروهای امدادی ایجاد كردند.
وی گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی و حضور عوامل سازمان برق به منظور قطع برق منطقه و جلوگیری از حوادث احتمالی برق گرفتگی و همچنین حضور عوامل انتظامی، اورژانس و شهرداری در محل حادثه با نیروهای آتش نشانی همكاری كردند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: علت وقوع حادثه توسط كارشناسان سازمان در تحت بررسی است.
وی گفت: بی احتیاطی و رعایت نكردن اصول ایمنی و انبارداری صحیح و همچنین نداشتن خاموش كننده های كافی یا كارایی نداشتن آن ها از عمده دلایل وقوع چنین حوادث خواهد بود.
شریعتی ادامه داد: در چنین حوادثی حضور اطفائیه ها و تامین آب از شرایط حساسی برخوردار است و پارك خودروها در كوچه های باریك، تجمع و حضور اهالی برای تماشا و تصویربرداری با تلفن همراه، می تواند شرایط امدادرسانی را با مشكل روبرو كند.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 / 2093 ** خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشاردهنده: اصغر دواتگر