۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82748747
T T
۰ نفر
خطيب جمعه رشت: مردم با كمك به زلزله زدگان نشان دادند همراه دولت هستند

رشت - ايرنا - امام جمعه موقت رشت با اشاره به كمك هاي مردم به زلزله زدگان غرب كشور، اين كمك ها را قابل تقدير دانست و بيان كرد: ملت ايران در همه امور همراه دولت هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين يوسف صديق عرباني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلي امام خميني (ره) افزود: مردم از همان ابتدا در كنار دولت به ياري زلزله زدگان شتافتند و كمك هاي مثال زدني آنها همچنان ادامه دارد.
وي با اشاره به سرما در منطقه زلزله زده غرب كشور اظهار كرد: همه از جمله هلال احمر، فرمانداري ها، استانداري ها و مردم، به زلزله زدگان و اسكان آنها كمك كردند كه اين، بسيار ارزشمند است.
خطيب جمعه رشت در ادامه سخنانش در جمع نمازگزاران با تبريك هفته وحدت و گراميداشت اين روز خاطر نشان كرد: هفته وحدت، فرصتي براي تحكيم اتحاد مسلمانان است.
وي با بيان اينكه وحدت، همبستگي و در كنار هم بودن از تاكيدات پيامبر اسلام و همه امامان بوده، اظهار كرد: وحدت و اتحاد، رمز پيروزي است و زماني كه همه در كنار هم باشيم، دشمن قادر به انجام كاري نخواهد شد.
حجت الاسلام صديق عرباني با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت آيت الله مدرس و گراميداشت ياد و خاطره اين شهيد روحاني خاطرنشان كرد: مدرس، روحاني مبارز و استبدادستيز بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان دلاورمردي ها و مبارزات شهيد روحاني ميرزاكوچك خان جنگلي و يادآوري 11 آذر به عنوان سالروز شهادت او تصريح كرد: اين روحاني مبارز را هرگز از ياد نمي بريم، او به مبارزه با شيطان هاي بزرگ و كوچك غرب و شرق و داخلي پرداخت.
وي با بيان اينكه مردم ايران اسلامي هميشه در طول تاريخ، بركات وجود علماي دين را درك كرده و عزت آنان را نگه داشته اند، اظهار كرد: علماي دين مايه افتخار ايران اسلامي هستند و در عصر ما نيز امام راحل به تمام بشريت فهماند كه اسلام، دين پيروز است.
وي همچنين با تبريك فرارسيدن 16 آذر روز دانشجو ، دانشجويان را آينده سازان كشور دانست و خاطرنشان كرد: اساتيد در كلاس ها و دانشجويان همواره ، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را گرامي بدارد.
امام جمعه موقت رشت در خاتمه سخنانش از مدافع حرم قدرداني كرد و ياد شهداي اين راه كه در مسير نابودي داعش به فيض عظماي شهادت رسيدند را گراميداشت.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي** انتشاردهنده:كبيري
7286 / 2007