۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82749924
T T
۰ نفر
ايست قلبي تنفسي بانويي 38 ساله در بيمارستان دزفول حاشيه ساز شد

دزفول - ايرنا - ايست قلبي تنفسي بانويي 38 ساله در بيمارستان دزفول در حاليكه براي انجام عملي ساده به بيمارستان مراجعه كرده بود در فضاي مجازي حاشيه ساز شده است.

همسر اين بانو روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي دزفول گفت: چندي پيش همسرم هنگام خوردن غذا با مشكل گير كردن استخوان در گلو مواجه شد كه پس از مراجعه به پزشك متخصص گوش و حلق و بيني ، بستري در بيمارستان و آندوسكوپي براي وي تجويز شد.
وي اضافه كرد:با هماهنگي پزشك بيهوشي ، يكم آذرماه همسرم به اتاق عمل بيمارستان بزرگ دزفول منتقل شد اما عملي كه به گفته پزشك متخصص قرار بود در مدت 20 دقيقه انجام شود پنج ساعت بطول انجاميد .
اين شهروند دزفولي ادامه داد:با گذشت پنج ساعت از انتقال همسرم به اتاق عمل ، اعلام كردند بيمار با مشكل تنفسي روبرو شده و مدت يك ساعت و 30 دقيقه عمل احيا بر روي وي انجام شده است.
وي با بيان اينكه از آن زمان تاكنون همسرم در بخش آي سي يو بيمارستان بستري است و ضريب هوشي وي 3 اعلام شده است افزود:در گفت و گو با رئيس بيمارستان اشتباه پزشكي مطرح شد ولي تاكنون پاسخ روشني از سوي بيمارستان در خصوص مشكل پيش آمده براي همسرم ارائه نشده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي دزفول نيز در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت:در خصوص اينكه در اين مورد قصور پزشكي ، خطا و يا سهل انگاري شده و يا اينكه ضعف مديريت رخ داده ، كارشناسي لازم از سوي دانشگاه علوم پزشكي صورت گرفته و قاضي بايد نظر نهايي را در اين خصوص اعلام كند.
مهرداد كلانتريان با بيان اينكه خانواده اين بانو عليه بيمارستان شكايت كرده خاطر نشان كرد:شكايت صورت گرفته پس از تكميل مدارك به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي دزفول ، پزشكي قانوني ،دادگاه و نظام پزشكي ارسال خواهد شد.
وي ادامه داد:قطعا پس از اينكه مشخص شود خطايي صورت گرفته اقدام لازم انجام مي شود.
كلانتريان گفت:طبق بررسي به عمل آمده اين بانوي 38 ساله به علت ورود جسم خارجي به گلو به اتاق عمل منتقل شده و حين عمل دچار ايست قلبي تنفسي مي شود و بعد از يك ساعت و نيم احيا با تلاش صورت گرفته قلب و ريه بيمار بازگردانده شده و هم اكنون در بخش آي سي يو بسر مي برد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي دزفول در خصوص ايجاد مشكل تنفسي براي بيماري ديگر در بيمارستان بزرگ دزفول كه كودكي يكساله مي باشند نيز گفت:تاكنون شكايتي از سوي خانواده اين كودك يكساله دريافت نشده ولي به علت انتشار اخبار در فضاي مجازي در اين رابطه معاونت درمان پيگير مشكل تنفسي اين كودك خردسال مي باشد ضمن اينكه موضوع در دستگاه قضايي و نظام پزشكي نيز در دست بررسي است.
بيمارستان بزرگ دزفول به جمعيتي بيش از 1،5 ميليون نفر از شهرها و استان هاي همجوار خدمات درماني ارائه مي كند.
ضريب اشغال تخت در اين بيمارستان حدود 100 درصد اعلام شده است.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي -انتشار:محمدعلي فريدپناه