۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82750210
T T
۰ نفر
قهرماني تيم بسكتبال نفت اميديه در نيم فصل مسابقات ليگ برتر اميد كشور

اهواز - ايرنا - رييس هيات بسكتبال خوزستان گفت: تيم نفت اميديه با درخشش بازيكنان بومي خود، عنوان قهرماني نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر اميد باشگاه هاي كشور را كسب كرد.

شهرام پرنياك شنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا اظهار كرد: امروز بسكتبال خوزستان با وجود سه تيم در ليگ برتر و چهار تيم در ليگ برتر اميدهاي كشور به قطب اصلي بسكتبال كشور تبديل شده و با برنامه ريزي منسجمي كه طي 2 سال اخير انجام شده، مي توان به آينده بسكتبال استان خوش بين بود.
رييس هيات بسكتبال خوزستان آموزش و استعداديابي را 2 ركن مهم در پيشرفت هر رشته ورزشي دانست و گفت: براي اين كه بتوانيم در آينده جايگاه كنوني خود را در بسكتبال كشور حفظ كنيم بايد به آموزش و استعداديابي توجه بيشتري كنيم به همين دليل در سال جاري علاوه بر برگزاري جشنواره استعداديابي، مربيان خود را به درون مدارس فرستاديم تا دانش آموزان مستعد و داراي فاكتور مناسب را جذب بسكتبال كنيم.
وي در ادامه به بسكتبال بانوان اشاره كرد و گفت: بانوان بسكتباليست استان با حضور خود در سوپر ليگ و ليگ دسته يك، در چند سال اخير رشد قابل ملاحظه اي داشته اند و اين موضوع نشان مي دهد كه روزهاي خوشي براي بسكتبال بانوان خوزستان در راه است اگر چه هنوز جاي كار داريم و بايد تلاش كنيم.
پرنياك با اشاره به اين كه بسكتبال بانوان استان در آينده نزديك مي تواند هم رديف آقايان حرف اول را در كشور بزند افزود: درخشش تيم بانوان پالايش نفت آبادان در سوپر ليگ، نويد بخش قهرماني اين تيم در ليگ امسال است. اين تيم سال گذشته عنوان نايب قهرماني سوپر ليگ كشور را از آن خود كرده بود و امسال شايستگي قهرماني را دارد.
وي به نتايج تيم هاي خوزستاني حاضر در ليگ برتر اميدهاي كشور اشاره كرد و گفت: در هفته پنجم از دور رفت اين رقابت ها تيم صدرنشين نفت اميديه برابر تيم پتروشمي بندرامام صف آرايي كرد كه با نتيجه 81 بر 54 به برتري رسيد تا تنها تيم بدون شكست گروه ب باشد و عنوان قهرماني نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر اميد را از آن خود كند.
رييس هيات بسكتبال خوزستان ادامه داد: در اين هفته تيم ملي حفاري ديگر نماينده استان در اهواز به مصاف تيم مقاومت ميناب رفت كه با نتيجه 72 بر 64 به پيروزي رسيد همچنين تيم مهروبان نوين ماهشهر ميهمان تيم مس كرمان بود كه با حساب 75 بر 69 پيروز ميدان شد و پس از نفت اميديه در رده دوم جدول قرار گرفت.
به گزارش ايرنا دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر اميد باشگاه هاي كشور روز 17 آذرماه آغاز مي شود.
9879/6002
خبرنگار: محمد شاكري**انتشار: كبري آقازري