۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۳:۱۹
کد خبر: 82750444
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در عراق: خدمت به مردم از بالاترين عبادات است

نجف اشرف - ايرنا- آيت الله سيد مجتبي حسيني نماينده ولي فقيه در عراق گفت: از نظر منابع اسلامي، خدمت به مردم از بالاترين عبادات است و اصل اين سخن كه مي گويند عبادت بجز خدمت خلق نيست، اگر اغراق شاعرانه اش را در نظر نگيريم، اساسش ريشه ديني دارد.

به گزارش ايرنا، وي روز شنبه در گردهمايي روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در عراق كه با حضور سفير ايران در شهر نجف برگزار شد، با اشاره به فرازهايي از نامه امام علي (ع) به مالك اشتر، بر اهميت خدمت به مردم درحوزه هاي مختلف از نظر منابع ديني و سيره پيامبر اكرم و ائمه اطهار تاكيد كرد.
وي گفت: امروز مردم ايران و يا اتباع خارجي در خارج از كشور وقتي به ما مراجعه مي كنند، انتظارهاي زيادي از مسوولان ايراني دارند و ما بايد با شناخت درست اين مسووليت، در حوزه كاري خود، سرعت و كيفيت خدمات به ارباب رجوع را فارغ از مليت و اعتقاد و ديني كه دارد سرلوحه كار خود دهيم.
آيت الله حسيني همچنين رعايت قوانين جمهوري اسلامي و كشور ميزبان در فعاليت نمايندگي ها و خدمات رساني به مردم و درعين حال استفاده از همه فرصت ها براي خدمت رساني بهتر را ضروري بدانيم.
در اين جلسه ايرج مسجدي سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد نيز طي سخناني آخرين وضعيت روابط با عراق را تشريح و نتيجه گيري كرد: روابط دوجانبه ميان تهران وبغداد هم اكنون در سطح قابل قبولي است هر چند در حوزه اقتصاد هنوز جاي كار بسياري وجود دارد.
در ادامه رئيسان نمايندگي هاي جمهوري اسلامي در نقاط مختلف عراق و نيز كارشناسان حوزه هاي گوناگون با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت حوزه ماموريت خود، پيشنهاداتي را مطرح كردند.
نشست رئئيسان نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در عراق با هدف هماهنگي و هم افزايي به طور دوره اي هر بار در يكي از اين نمايندگي ها برگزار مي شود.
خاورم**380*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**