۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82750762
T T
۰ نفر

صمیمیت و همبستگی شیعه و سنی آستارا در هفته وحدت

۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82750762
صمیمیت و همبستگی شیعه و سنی آستارا در هفته وحدت

آستارا - ایرنا - مسلمانان شیعه و سنی آستارا، هفته وحدت را با شركت در آئین های مذهبی مسجد جامع روستای اهل سنت عباس آباد این شهرستان جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شیخ عبدالله رنجبر امام جمعه اهل سنت عباس آباد آستارا شامگاه شنبه در این آئین گفت: اختلاف افكنی بین شیعه و سنی از هدف های استكبار جهانی است و اهل سنت به وجود دیوار بین شیعه و سنی قائل نیست.
وی اضافه كرد: اوج همبستگی و اتحاد شیعیان و اهل تسنن در دوران دفاع مقدس در ایران اسلامی مشاهده شد و همه فارغ از هر قوم و قبیله ای، برای دفاع از خاك میهن در برابر دشمن متجاوز ایستادگی كردند.
وی بیان كرد: در طول تاریخ نیز شعرا، عرفا، بزرگان و صاحب نظران اهل سنت آثار مختلفی پیرامون ارزش اهل بیت (ع) و دفاع از آن خلق كرده اند و به آنها افتخار می كنیم.
رنجبر با بیان اینكه در استان گیلان و شهرستان آستارا اتحاد خوبی بین اهل تسنن و تشیع برقرار است، اضافه كرد: اهل تسنن و تشیع در كنار یكدیگر در آرامش و وحدت زندگی می كنند و مصلحت همدیگر را دریافته اند.
حجت الاسلام علی مبشری استاد حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا نیز در این آئین گفت: غربی ها و به خصوص آمریكا توطئه های گوناگونی نظیر حمایت از گروهك های تروریستی القاعده، داعش و النصره را برای مخدوش كردن چهره اسلام راستین در افكار عمومی اجرا كردند.
وی تصریح كرد: دشمنان اسلام به دنبال اختلاف افكنی و درگیر كردن مسلمانان با مسائل جزئی هستند، اما بیداری علما و مسلمانان جهان مانع رسیدن دشمن به هدف های شوم خود می شود.
وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) محور اتحاد مسلمانان است و ما باید با توجه به اشتراكات مهم، از اختلافات جزئی اجتناب كنیم.
مولودی خوانی و شعر خوانی در وصف پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) از دیگر بخش های این آئین بود.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشكیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030