۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر: 82751917
T T
۰ نفر
مجمع خيرين استان كردستان تاكنون 448 مدرسه ساخته است

سنندج - ايرنا - رئيس مجمع خيرين مدرسه ‌ساز كردستان با اشاره به 17 سال فعاليت اين مجمع گفت: اعضاي اين مجمع تاكنون 448 مدرسه در استان كردستان ساخته اند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، ابراهيم حسامي در آيين آفتتاح مدرسه دو كلاسه بركت در روستاي باغلوجه سقز با اشاره به تعهد يك هزار و 850 ميليارد ريالي اين مجمع اظهار كرد: تاكنون بيش از يك هزار و 130 ميليارد ريال از اين تعهد با ساخت مدرسه عملياتي شده است.
وي افزود: بيش از يك هزار خير بومي و غيربومي در امر مدرسه‌ سازي با مجمع خيرين مدرسه ‌ساز استان كردستان همكاري مي‌كنند.
حسامي با بيان اينكه مدرسه روستاي باغلوجه توسط بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام (ره) ساخته شده است، تاكيد كرد: اين بنياد در كشور تاكنون يك هزار و 350 مدرسه ساخته است.
وي با تشكر از فعاليت بنياد بركت در استان و تعهد ساخت 35 مدرسه در كردستان يادآور شد: اين بنياد 27 مدرسه را ساخته و تحويل داده و تا پايان سال هشت مدرسه ديگر نيز در دست ساخت دارد.
محسن بيگلري نماينده مردم سقز و بانه در مجلس هم با اشاره به سفر معاون وزير آموزش و پرورش به سقز در مرداد امسال از انجام نشدن تعهد ساخت 20 مدرسه در روستاهاي سقز انتقاد كرد.
سيد رحمان سيديان مدير آموزش و پرورش سقز هم گفت: مدرسه دو كلاسه روستاي باغلوجه در زميني به مساحت 168 مترمربع با اعتبار 2 ميليارد و 600 ميليون ريال با مشاركت خيرين ساخته شد.
باغلوجه در 25 كيلومتري سقز واقع شده و داراي 100 خانوار با 400 نفر جمعيت است.
شهرستان سقز 388 مدرسه دارد كه از اين تعداد 34 آموزشگاه توسط خيرين ساخته شده است، 83 مدرسه مقاطع مختلف تحصيلي اين شهرستان نياز به نوسازي دارند.
38 هزار دانش آموزان مقاطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم و پيش دانشگاهي در مدارس شهرستان سقز مشغول تحصيل هستند.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ابراهيم محمدحسيني ** انتشار: مجيد سليماني
7249/9102