۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۸
کد خبر: 82752907
T T
۰ نفر
رفع موانع توليد راهبرد موفق رونق اقتصادي/ حمايت دولت از توليد صادرات محور

خمين - ايرنا - استاندار استان مركزي گفت: رفع موانع توليد راهبرد موفق رونق اقتصادي است و دولت تدبير و اميد همواره از عرصه توليد به ويژه با رويكرد صادرات محور حمايت مي كند..

سيد علي آقازاده عصر دوشنبه در نشست ستاد راهبردي و مديريت اقتصاد مقاومتي استان مركزي در دليجان افزود: مسئولان و خدمت گذاران عرصه توليد بايد بكوشند تا واحدهايي كه رونق در آنها جاري است از فعاليت باز نمانند و صنايع راكد نيز در مدار توليد و اشتغال قرار گيرند.
وي اظهاركرد: رفع موانع توليد در دليجان به عنوان سومين شهر صنعتي استان، عامل پويايي اقتصادي است و مشكلات صنايع اين خطه با جديدت پي گيري و رفع مي شود.
آقازاده تصريح كرد: صنعت توليد الياف يكي از صنايع مورد نياز كشور محسوب مي شود كه شهرستان دليجان با توليد بيش از ٢٠٠ ميليون متر الياف در بازارهاي جهاني و حوزه صادرات با توليدكنندگان مختلف رقابت مي كند و محصولات توليدي اين مجموعه از بهترين استانداردهاي روز برخوردارند.
استاندار مركزي بر رفع مشكلات صنعتگران تاكيد كرد و افزود : رونق صنعت، بستر ايجاد فرصت شغلي پايدار را فراهم مي كند و عامل افزايش صادرات و ثروت مي شود.
وي بر فعاليت مستمر كشتارگاه طيور سيمرغ دليجان تاكيد كرد و ادامه داد: مجتمع كشتارگاه سيمرغ دليجان به عنوان بزرگترين كشتارگاه صنعتي طيور استان مركزي به دليل معوقات غير فعال شده است.
آقازاده اظهاركرد: اين كشتارگاه 90 ميليارد ريال بدهي به شركت پشتيباني دام و طيور و 80 ميليارد ريال بدهي به بانك دارد كه با تمهيدات انديشيده شده و تسهيل در امور بيمه و ماليات،گامي جدي در جهت رفع اين موانع در دستور كار است.
وي بيان كرد: اتحاديه مرغداران دليجان تا يك ماه آتي اين كشتارگاه را راه اندازي مي كند تا اين مجتمع كه از سودآورترين مجتمع هاي اقتصادي عرصه كشاورزي است، به چرخه فعاليت برگردد .
وي در ارتباط با غير فعال شدن 24 كارگاه توليد قير در دليجان به دليل كمبود نقديندگي گفت: اين كارگاه ها بيش از سه سال است كه به دليل كمبود نقدينگي وتنگناهاي مختلف، غير فعال شدند.
آقازاده بيان كرد: در اين صنعت 600 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و يك سوم واحدهاي توليد كننده قير در كشور در دليجان مستقر هستند.
وي ادامه داد: اين كارگاه ها نيز بايد وارد مدار توليد شوند و راهبرد اين معضل، بلوك عرضه قير در بورس تهران است تا راه براي خريد قير توسط كارگاه هايي كه از نقديندگي خوبي برخوردار نيستند، هموار شود.
استاندار مركزي در ارتباط با استقرار نمايندگي استاندارد و گمرك در شهرستان دليجان گفت: خدمات گمركي در اين شهرستان دليجان به نحو مطلوب ارائه مي شود و در صورت نياز به راه اندازي دفتر گمرك مكان و نيروي انساني مورد نياز تامين مي شود.
فرماندار دليجان نيز در اين نشست بر راه اندازي دفتر استاندارد، گمرك وبانك صنعت و معدن در اين شهرستان تاكيد كرد و گفت: اين شهرستان به عنوان سومين منطقه صنعتي استان مركزي است از مزيت هاي گمرك، بانك صنعت و معدن و نمايندگي استاندارد محروم است.
محمد كردي با برشمردن توانمندي اين شهرستان در حوزه توليد و صادرات الياف پلي استر، عايق رطوبتي افزود: دليجان براي توسعه بخش تجاري و پشتيباني صنايع مستقر در منطقه نيازمند اداره گمرك براي سهولت در صادرات محصولات توليدي است.
فرماندار دليجان گفت: با استقرار گمرك در شهرستان ، ضمن رفع مشكلات و تسهيل در امر تجارت بين المللي، كاهش مدت زمان اظهار كالا، كاهش هزينه هاي حمل و نقل و زمان ترخيص كالا ميسر مي شود.
وي بيان كرد: محلات و دليجان براي توسعه بخش تجاري و پشتيباني صنايع مستقر در منطقه نيازمند اداره گمرك براي سهولت در صادرات محصولات توليدي هستند.
وي خواستار افزايش سهم بيمه قالي بافي در اين شهرستان شد و گفت: در اين شهرستان قالي بافان حرفه اي فعال هستند كه تعداد آنها به بيش از 700 نفر مي رسد كه بايد مورد بايد حمايت شوند.
استاندار استان مركزي در جريان سفر يك روزه خود به استان مركزي از چند واحد توليدي و صنعتي در دليجان بازديد كرد.
نشست با شهردار نراق و بررسي مشكلات اين شهر، ديدار با خانواده شهدا ، شركت در كارگروه اقتصاد مقاومتي و بازديد از غار نخجير از برنامه هاي ديگر سفر استاندار مركزي به دليجان بود.
شهرستان دليجان از توابع استان مركزي داراي 50 هزار نفر جمعيت است و در فاصله 140 كيلومتري اراك قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده