۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۳
کد خبر: 82754111
T T
۰ نفر
ولایتی: امروز دفاع از منافع ملی در دفاع از حرم تبلور یافته است

تهران - ایرنا - رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد گفت: امروز دفاع از منافع ملی با حضور در صحنه‌های دفاع از حرم تبلور یافته است ، دفاع از حرم ، نماد دفاع از هویت دینی و ملی كشور است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، علی اكبر ولایتی در مراسم گرامی داشت روز دانشجو كه در دانشكده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد ، در پاسخ به نوشته های برخی جراید مبنی بر اینكه «16 آذر متعلق به چه كسی است؟» ، افزود: این روز متعلق به مردم بوده و هدف سه دانشجوی شهید قندچی ، بزرگ‌ نیا و شریعت‌ رضوی، منافع ملی و كشور است آنها به بازگشایی سفارت انگلیس و سفر نیكسون معاون رئیس جمهور وقت آمریكا اعتراض كردند و به شهادت رسیدند.
وی گفت: عده ای تصور می‌كردند همكاری با آمریكا باعث می‌شود تا در مبارزه با انگلیس قوی‌تر عمل كنند در حالی كه این یك تصور اشتباه بود.
وی با بیان اینكه شهدای روز 16 آذر سال 1332 علیه دیكتاتوری داخلی و سلطه خارجی قیام كردند، گفت: این روز متعلق به همه افرادی است كه از تمامیت ارضی، هویت دینی و ملی دفاع می‌كنند و باید دانست كه نمی توان با آمریكا و سایر سلطه‌گرانی كه امثال داعش را به وجود آوردند سازش كرد.
وی گفت: 16 آذر به عنوان روز دانشجو یك حركت خود جوش و ارزشمند و متعلق به تمام ملت ایران است و به هیچ گروهی تعلق ندارد برگزاری چنین جلساتی با حضور دانشجویان و شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها ادامه خواهد داشت و مختص روز 16 آذر نیست.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینكه عدم شناخت از واقعیت‌های منطقه ای و بین المللی سبب اظهارات نابخردانه و غیرمنطقی برخی افراد در مبارزه با داعش است، گفت: اگر شجاعت این را ندارید كه از كشور دفاع كنید، حداقل سكوت كنید و خدا را به واسطه داشتن ملت بزرگواری كه به دنبال كوتاه كردن دست دشمنان هستند، شكرگزار باشید.
ولایتی با تاكید بر اینكه سیطره داعش با راهبری مقام معظم رهبری و تلاش‌های سردار شجاع اسلام قاسم سلیمانی و فرماندهان و مدافعان حرم به پایان رسید، گفت: تلاش برای نابودی دشمنان اسلام در هر جای دنیا ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینكه عده ای امروز طوری صحبت می‌كنند كه گویا سخنگوی آمریكا هستند ؛ اظهار كرد: هر زمان كه در دفاع از كشور، تمامیت ارضی، هویت دینی و ملی ساكت بنشینیم، دشمنان همانند اختاپوس وارد می‌شوند.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مبارزات مردم در سال‌های 1320 تا 1332 گفت: در این سال‌ها مردم برای حكومت ملی، ملی كردن صنعت نفت و امضای قرارداد كنسرسیوم مبارزه كردند و این قرارداد سبب شد آنچه كه در ملی شدن صنعت نفت از دست داده بودیم، دوباره به دست آوریم.
وی افزود: قبل از سال 1973 كه سال ترقی قیمت نفت بود، نفت كشور را غارت می‌كردند و هر بشكه را كمتر از یك دلار می‌خریدند.
ولایتی با بیان اینكه آمریكا و انگلیس در طول تاریخ همواره در حق ایران ظلم و جفا كرده‌اند و هیچگاه از سلطه‌گری دست برنداشته‌اند، گفت: كسانی كه خواهان سازش با آمریكا هستند، باید تاریخ را مطالعه كنند چرا كه تاریخ مانند آینه است و همواره واقعیت‌ها را نشان می‌دهد.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینكه انقلاب اسلامی نتیجه ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌هاست، گفت: متاسفانه برخی نه تنها از كشور دفاع نمی كنند، بلكه به مدافعان امنیت و اقتدار كشور هم حرف‌های نامربوط، تضعیف‌ كننده و دلسردكننده می‌زنند و این موضوع پسندیده نیست.
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاكید كرد: هر كسی كه از كشور دفاع نكند و یا حداقل از مدافعان حمایت نكند و آنها را سرزنش كند ، اگر از روی سهو و عمد باشد خیانت كرده است. متاسفانه برخی فرصت‌طلب هستند؛ هم می‌خواهند امكانات داشته باشند و هم هیچگونه فداكاری در راه كشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام ندهند.
وی گفت: شهید سید مصطفی موسوی جوان‌ ترین شهید مدافع حرم ، از طبیعی‌ترین حق خود گذشت و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا كرد كه البته همه شهدا با چنین هدفی پای در میدان مبارزه گذاشتند.
وی افزود: دانشجویان به عنوان قشر آگاه جامعه با تنویر افكارعمومی و شناسایی دوست و دشمن، باید مسائل مهم كشور را روشن‌گری و تبیین كنند.
ولایتی درخصوص فعالیت تشكل‌ها گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی هركسی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی می‌تواند ابراز عقیده كند و تنوع سلیقه سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز است.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به ملت و بیت‌المال است و رهبری و هدایت این دانشگاه به دست مقام معظم رهبری است و ما باید ضمن برطرف كردن برخی اشكالات، كیفیت آن را در تمامی ابعاد بالا ببریم و این دانشگاه را به یك دانشگاه مثال‌زدنی در علم و فناوری تبدیل كنیم.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر امانوئل ماكرون رئیس ‌جمهوری فرانسه گفت: مكرون معتقد است ایران نباید در دفاع از خود در منطقه فعالیتی داشته باشد. آیا این درست است كه به دخالت در منطقه ما بپردازید؟
ولایتی با ابراز تأسف از مواضع برخی افراد درخصوص كمك ایران به عراق و سوریه، گفت: اگر جمهوری اسلامی به كمك مردم عراق و سوریه نمی شتافت ، جنگی بدتر از هشت سال دفاع مقدس بر ما تحمیل می‌شد و پرچم اسرائیل در كنار مرزهای كشور بود.
وی با بیان اینكه این افراد یا نمی دانند یا تجاهل می‌كنند، اظهار كرد: دشمن تا 20 كیلومتری مرزهای كشور پیشروی كرده بود و با همت مدافعان آنها را تا 50 كیلومتر عقب نشاندیم.
وی با اشاره به اظهارات اخیر نتانیاهو درخصوص كشتی نگرفتن علیرضا كریمی در مقابل كشتی‌گیر رژیم صهیونیستی گفت: این فرد یك شخص منفور است كه تمام دیپلمات‌های اروپایی از او فرار می‌كنند. كشتی‌گیر ایران برای پشت نكردن و خیانت نكردن به آرمان‌های كشور، از این رقابت چشم‌پوشی كرد.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینكه برخی معتقدند اینجانب در زمان تصدی وزارت امور خارجه رسم رقابت نكردن ورزشكاران در مقابل ورزشكاران رژیم صهیونیستی بنا نهادم ، گفت: این موضوع افتخار بنده است كه پایه‌گذار این امر بودم.
ولایتی درخصوص وضعیت حقوق و دستمزد مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خیلی از مدیران حقوق اندكی می‌گیرند و برخی از آنها نیز بدون حقوق و به شكل افتخاری با دانشگاه همكاری می‌كنند.
در ابتدای این مراسم از سردیس شهید سید مصطفی موسوی به عنوان جوانترین مدافع حرم رونمایی و تمبر یادبود شهید موسوی توسط رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ممهور شد.
فراهنگ 1417**1823 سید مهدی حسینی ** انتشار: طاهره نبی اللهی
۰ نفر