چین از حضور كانادا در روند ساخت یك كمربند - یك جاده استقبال می كند

پكن- ایرنا- شی جین پینگ رییس جمهوری چین گفت: پكن از سرمایه‌گذاری موسسات چینی در كانادا حمایت كرده و همچنان از حضور فعال كانادا در روند ساخت 'یك كمربند - یك جاده' استقبال می كند.

به گزارش ایرنا از شینهوا، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین روز چهارشنبه در پكن در دیدار با 'جاستین ترودو' نخست وزیر كانادا افزود: حفظ مبادلات نزدیك بین رهبران چین و كانادا، نقش هدایت كننده ای در توسعه روابط دو كشور ایفا كرده است.
او گفت: چین و كانادا دارای امتیازات متفاوت خود بوده و مكمل یكدیگر هستند و برای همكاری ظرفیت بسیار بالایی دارند امیدواریم دو طرف با اتخاذ تدابیر موثر و مشخص، توسعه مناسبات دو جانبه را به نتایج ثمربخشی برسانند.
به گفته وی مردم دو كشور دارای دوستی سنتی بوده و باید با تقویت مبادلات و همكاری در امور آموزشی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی و سایر زمینه‎ها آن را محكمتر كنند.
شی افزود: چین مایل است در روند تداركات بازی های المپیك زمستانی سال 2022 از تجربیات موفق كانادا استفاده كند و دو طرف در ابعاد مختلفی مانند تغییرات اقلیمی، هماهنگی و همكاری‌های خود را افزایش دهند.
جاستین ترودو نخست وزیر كانادا نیز در این دیدار اعلام كرد: همكاری‌های كانادا با چین در سال های اخیر رشد سریعی پیدا كرده و سود واقعی در اختیار مردم دو كشور قرار گرفته است.
او گفت: كانادا بر اساس احترام و اعتماد متقابل، روابط خود با چین را تعمیق داده و هماهنگی و مبادلات دو طرف در مسائل مهم بین المللی و منطقه ای به یكدیگر نزدیك است.
ترودو برای دومین بار در دو سال گذشته به چین سفر كرده است.
سفر نخست وزیر كانادا به چین از روز یكشنبه شروع شده و تا پنجشنبه ادامه می یابد.
**آساق*1904*شبس*1488 *انتشاردهنده: بهمن بامداد**