۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۱
کد خبر: 82756628
T T
۰ نفر
هجدهمين نمايشگاه پژوهش، فناوري و فن بازار در مشهد گشايش يافت

مشهد – ايرنا – همزمان با هفته پژوهش، هجدهمين نمايشگاه استاني پژوهش، فناوري و فن بازار جمعه شب با حضور استاندار خراسان رضوي در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مشهد گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، استاندار خراسان رضوي در حاشيه بازديد از غرفه هاي اين نمايشگاه در جمع خبرنگاران گفت: نمايشگاه پژوهش و فناوري نمادي از همكاري و همراهي مراكز رشد، دانشگاه ها، پارك علم و فناوري و دستگاه هاي اجرايي است و وجود جوانان دانشمند و دلسوز در كنار هم باعث شده كه اين نوع نمايشگاه ها هر سال رشد و رونقي بيش از گذشته داشته باشد.
عليرضا رشيديان افزود: اكنون در حوزه شركت هاي دانش بنيان، 163 شركت با 320 محصول و چهار هزار نفر اشتغال در استان فعال است كه اين شركتها پارسال 10 ميليون دلار صادرات به كشورهاي همسايه، اروپايي و شرق آسيا داشته اند.
وي اظهار اميدواري كرد كه شمار محصولات دانش بنيان استان در سالهاي آينده به چند هزار محصول افزايش يابد زيرا توسعه كشور با افزايش توليدات مونتاژ محقق نمي شود بلكه توسعه علمي و اقتصادي كشور در گرو حمايت از ايده ها، انديشه و خلاقيت هاي جوانان و شركت هاي دانش بنيان است.
استاندار خراسان رضوي گفت: برگزاري نمايشگاه پژوهش و فناوري ظرفيت خوبي براي پژوهشگران و دانشمندان جوان به منظور برقراري ارتباط و توسعه تعامل با ادارات، كارخانجات و صاحبان بخش خصوصي به منظور بهره گيري از حمايت هاي مالي آنهاست.
وي افزود: حمايت از طرحها و پروژه هاي شركت هاي دانش بنيان باعث مي شود كه توليدات صنايع داخلي با قيمت ارزان تر و كيفيت بهتري به بازار عرضه شود.
رشيديان ادامه داد: در چند سال گذشته بيش از هزار ميليارد تومان به شركت هاي دانش بنيان و صنايع استان كمك مالي شده و امسال نيز از محل كمكهاي فني و اعتباري استان، 24 ميليارد تومان در قالب يارانه تسهيلات براي صنايع و شركت هاي دانش بنيان استان در نظر گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوي گفت: معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز تسهيلات مناسبي را براي حمايت از طرحها و ايده هاي فناورانه و جديد اختصاص داده كه اميد است، دانشمندان جوان اين استان بتوانند سهم بيشتري از اين تسهيلات را جذب كنند.
به گزارش ايرنا، هجدهمين نمايشگاه پژوهش، فناوري و فن بازار مشهد با رويكرد اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال و با حضور دستگاه هاي اجرايي استان، بخش خصوصي، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي گشايش يافته است.
در اين نمايشگاه، شركت كنندگان دستاوردهاي پژوهشي و تحقيقاتي خود را در 400 غرفه و در فضايي به مساحت 9 هزار متر مربع به نمايش گذاشته اند.
قرار است در نمايشگاه پژوهش و فناوري از 15 طرح برتر در حوزه پژوهشي رونمايي شود، همچنين كتب دانشگاهي و تخصصي نيز در اين نمايشگاه براي بازديد متخحصصان به نمايش درآمده است.
هجدهمين نمايشگاه پژوهش، فناوري و فن بازار مشهد از 17 تا 20 آذرماه و از ساعت 10 تا 19 در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي مشهد برپا خواهد بود.
7489/5132
خبرنگار: ميترا عبداللهي