۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82757312
T T
۰ نفر

نمايشگاه توانمندي توانجويان سنندجي گشايش يافت

۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82757312
نمايشگاه توانمندي توانجويان سنندجي گشايش يافت

سنندج - ايرنا - نمايشگاه توانمندي تواجويان انجمن طنين قدم هاي بلند سنندج در موسسه خيرين مراد انصار گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين نمايشگاه از امروز 18 تا 25 آذر در موسسه خيرين مراد انصار سنندج گشايش يافته و در آن آثار هنري صنايع دستي، خشكبار و فرآورده هاي غذايي توانجويان و خانواده هاي بي بضاعت براي عرضه به نمايش گذاشته شده است.
دبير اين نمايشگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه بخش صنايع دستي متشكل از معرق كاري، چرم دوزي، كريستال، گل چيني، چهل تكه سنتي، عروسك سازي و سرويس آشپزخانه است اظهار كرد: براي ساخت حدود 200 اثر صنايع دستي نمايشگاه توانمندي 12 توانجوي هنرمند عضو انجمن طنين قدم هاي بلند مشاركت داشته اند.
لطيفه مصطفي پور ادامه داد: خشكبار، انواع ترشيجات و فرآورده هاي غذايي نيز با مشاركت هشت خانواده بي بضاعت توانجويان تهيه شده و تمامي درآمدهاي فروش صنايع دستي و محصولات غذايي به خود شركت كنندگان تعلق مي گيرد.
به گفته وي، اين نمايشگاه با هدف بازاريابي براي محصولات هنرمند توانجويان و ايجاد انگيزه بيشتر در بين آنان و همچنين جذب خيران براي ايجاد كارگاه انجام شده است.
وي ادامه داد: اين انجمن علاوه بر حمايت هاي معنوي از توانجويان و ارايه آموزش به آنان در رشته هاي مختلف صنايع دستي به دنبال آن است تا با همكاري نهادها و دستگاه هاي اجرايي آنان را به سمت دريافت كارت هاي مهارتي و كارآفريني و خوداشتغالي هدايت كند.
وي افزود: اين انجمن در طول يك سال فعاليت خود سه دوره نمايشگاه گروهي را برگزار كرده است.
نمايشگاه دستاوردهاي انجمن طنين قدم هاي بلند در 2 نوبت از 9 تا 12 و 15 تا 19 در محل چهار راه چهار باغ، بالاتر از مسجد حريري موسسه خيرين مراد انصار آماده بازديد علاقه مندان به هنرهاي دستي است.
از يك ميليون و 603 هزار نفر جمعيت استان كردستان هم اكنون 23 هزار و 175 معلول داراي معلوليت هاي جسمي حركتي، ذهني، رواني، بينايي، شنوايي، صوت و گفتار و سالمند تحت پوشش سازمان بهزيستي هستند و از خدمات اين نهاد حمايتي بهره مند مي شوند.
تعداد مجوزهاي انجمن هاي مردمي از سال 93 كه 47 انجمن بود اكنون به 180 انجمن افزايش يافته كه نشان دهنده افزايش نزديك به چهار برابري است.
** خبرنگار: حسن حسين زاده - انتشار: اميد بهمني
3034/6108